Jag undrar om någon har bra alternativ på Chromecasts, specifikt för att installera appar som Telia Play,
Telenor Stream, Allente play och liknande.
Jag har alltid haft lite extra chromecasts för detta ändamål, men Googles nya enhet kostar runt 1400 och det kan vara lite saftigt för många kunder till speciellt extra TV-Apparater.
Även om dessa appar går att lägga in i nyare TV-Apparater idag, så är det inte alla det fungerar på, samt ibland går det långsamt och det är väldigt krångligt att hantera dessa apparna från TV-apparatens fjärrkontroll.
TV-boxen behöver vara trådlös, har den nätverksport också, så är det givetvis ett plus.
Simpel fjärrkontroll, utan massa med extra knappar eller siffror (jag har en del äldre kunder och de fattar inte varför det inte går att trycka på dessa knapparna, samt är en till klubbfingrade). Chromecastfjärrkontrollen var ett bra mellanting, även om den var väldigt svårförstådd för många äldre.
Jag söker ingen pirat-TV box med alla kanaler. Behovet är enbart för att kunna använda dessa appar, tillsammans med svt play och liknande.
Chromecast var väldigt behändigt, då de alltid fungerade och hade i stort sätt aldrig problem med apparna.
Priset var också bra, den HD för kanske max 5-600 och 4k för 800.
Det hade varit mycket lättare att ha med ett sådant här alternativ än att ha massa TV-boxar till full-pris, med tickande garantier, som sedan blir gamla. Att upptäcka att en till TV-box behövs under ett besök eller att man kan sälja in en enhet, blir inte alltid ett till besök, då besöket kostar en slant också. Leverantörers TV-boxar kan också vara lite dyrare och då är det inte av samma intresse.
Ett annat problem är det att när kunder byter leverantör, så byter de också TV-box, så detta blir billigare, speciellt till extra TV-apparater.
Click to expand...