Custom ROMs

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Johnkan, 26 juli 2010.

1. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Är det någon här på forumet med en Galaxy S som använder en custom rom så som "modaco" eller "SamSet"? Flyter det på bättre eller är det bara kosmetiska grejer som är ändrat?

Jag har kollat runt lite och det verkar intressant men tänkte att jag kunde höra lite med det kunniga folket här på swedroid ;-)

2. AmigaRulez

AmigaRulez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använda modaco fram tills jag flashade JM2 då Paul ej hunnit fixa stöd för den ännu. Kommer slänga in modaco igen när den har stöd för JM2 eller nyare.

jag använder hans kitchen på hans forum för att bygga en egen rom som bara innehåller det jag vill ha, mycket smidigt bara att kryssa i / ur de program man vill ha / ej vill ha. Vilket ger en ren/strippad, rootad och snabb telefon

3. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Okej :) låter väldigt bra tycker jag ;) jag vill alltid ha så många val som möjligt så man slipper alla program som man aldrig kommer använda.

Men SamSet 1.6 har stöd för JM2. Har du läst något om den?

4. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Den är sjukt ful! Killen som har gjort temat för romen är ju helt jävla värdelös! Varför skulle jag vilja att batteriindikatorn är en ring?

Fast det är ju självklart en smaksak. Det var dock tillräckligt för mig att INTE välja SamSet.

5. trotte

trotte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kört Modacos R3 via kitchen. Vet inte om det var något större skillnad från orginal i prestanda/laggfrihet. Bättre som AmigaRulez skrev att köra senaste läckta Firmware (JM2) och roota den.

I kitchen kan man välja att ej ta med vissa apps osv, men att en mindre ROM på något sätt gör telefonen snabbare ställer jag mig tveksam till. Den har ju ett bestämt utrymme ROm att använda, och det kan väl inte användas till något annat?

Modaco verkar inte lägga inte ner någon vidare energi eller tid på SGS romen enligt mig. Känns som en rootad standard rom där man kan välja bort vissa apps.

Han har dock en (optional) sk laggfix som flyttar apps cach/filer från interna SD-kortet till RAM-minnet. Vet inte hur bra den fixen funkar, jag för med en annan variant som flyttar apps cachen osv till en ext4 partition på externa sd-kortet. Den ger väldigt bra resultat i vissa benchmarksprogram iaf :)

Last edited: 27 juli 2010