Ny här, men jag har sökt och läst som hastigast om DHD och dess batteritid, men jag tror att min tar rekordet i kortast batteritid.
Luren slukar en bar per timme, och inatt testade jag xda's/HTC's instruktioner om 'ladda påslagen minst 8+ timmar, ladda avslagen en timme, slå på, slå av, ladda ytterligare en timme', vilket jag tycker låter väldigt märkligt. Det hjälpte alltså inte ett smack. Idag var den fulladdad vid kl12, jag ringde ett samtal på 10 minuter, skrev/läste tre sms och kl13 hade en bar försvunnit. Då har telefonen _legat_ på bordet i ca 40 min - orörd.
Mina inställningar är - allt avslaget vad gäller sync, väder, wi-fi, gps och problemet uppstår oavsett om jag kör GSM, eller 3G, eller kombinerat. Inga apps varken installerade, eller igång förutom 3G Watchdog, med rapporterad förbrukning av 400Kb för en dag, med en snabb titt på nätet. Skärmens styrka är endast 1/3 av full.
Edit: Fast bakgrund, alla animationer är av liksom vibrationerna när man skriver /Edit.
Tid sedan systemstart 38h,
Aktiveringstid 31,5h,
Operativ 58%,
Röstsamtal 21%,
Skärm 15%
...
Edit2 Hittade på statistiken med *#*#4636#*#*
htc sence 25 19418210 ms
inställningar 15 400701 ms
meddelanden 7 150167 ms
3g watchdog 1 55251 ms
tid utan vilotid 23t 26min 87,7% <-- Märkligt! Den har knappt blivit använd??
/Edit2
Det borde väl innebära att batteriet är defekt, för det här är ju löjligt. Eller har jag helt missat nåt?
Telefonen är alldeles ny, och min första smartphone, så alla tips mottages.
God fortsättning till alla!
Last edited: 1 januari 2011