Desire-paket

Diskussion i 'Desire HD' startad av emer, 4 februari 2011.

1. emer

emer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G5
    Titeln är aningen missvisande men bear with me.

Jag har bestämt mig för att införskaffa en Desire HD men då detta är min första smartnalle och det är en stor investering så vill jag be om så mycket hjälp jag bara kan (utav folk som vet något).

Så här är en lista på saker jag vill be om eder åsikt om:

Bra docka (bord och i bil)
    Bra (helst gratis) appar
    Skyddsskal (som helst fungerar med dockan)

Mera specificerat:
    Inomhusdocka ska kunna ladda, inbyggda högtalare är oväsentligt, detta gäller även för bildockan
    Apparna skall vara för IM, SMS och kanske annat smått och gott.
    Då jag har läst om kamerans position så funderar jag på skal, och om det inte hjälper så... So be it.

Vet att det är litet udda val av ämne men Ni är mitt sista hopp.
    Ha en bra dag.

2. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Köp först och plannera sen, det löser sig alltid!

Finns massor av info om du läser runt lite på forumet. Tex så finns det en bilhållartråd 3 trådar neranför din tråd.. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=29346

Apps: En launcher (för att kunna konfigurera hemskärmar osv mkt bättre) är alltid bra. Tex Launcherpro plus, go launcher eller ADW launcher.
    Go sms är bra på sms. Men det är ju inte så att du måste ha allt färdigt samma sekund du köper telen, testa dig fram och känn efter vad som passar dina behov bäst.

Skal: finns en uppsjö! Prioritera ett skärmskydd. De är ett bra skydd mot repor och imo så fungerar touchen bättre med det på (hade för lite glid på std-skärmen så det blev hackigt tycker jag, men det är ju högst personligt.. bra skydd är det iaf).
    Kamerans position har jag i ärlighetens namn inte haft några problem alls med, jag var också lite orolig eftersom de brukar ta upp det i tester, men jag har börjat inse att de som gör tester är riktiga nötter (har du för övrigt sett ett enda test ang smartphone som nämner hur telefonen är att ringa med?) :D

Skärmskydd varierar ganska mkt i pris, kostar nästan 200kr på elgiganten, själv fick jag två st för 40kr på ebay. Finns tråd om det också här nånstans :)

Lycka till, om du gillar att kunna anpassa dina produkter så de passar dig till 100% så kommer du bli väldigt nöjd :)

EDIT: Var beredd på att ditt batteri kommer att vara katastrofalt dåligt de första 2 veckorna! Det blir bättre efter den inkörningsperioden! :)

Last edited: 4 februari 2011
    nicotin och emer gillar detta.
  3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag ska banne mig svara trots att, som maxa skriver, det finns massvis att finna.
    1. Hållare plus skal, där får du tänka till lite. skalen bygger på bredden och då är du nog förpassad till universal bilhållare men de är ju tragiskt fula. Köpte själv Brodits hållare, HD-specifik, men eftersom jag har Invisible shield var jag tvungen att fila upp spåret telefonen glider ner i.

2. Invisible shield på displayen är riktigt dåligt, för hög friktion. Köpte IS full body och ett vanligt displayskydd. Displayskydd inhandlas riktigt billigt på ebay, ibland upp till 8-10st för lite pengar, runt hundringen. Det finns också bundlingar med billhållare, laddkabel osv till bra priser.

3. Programrekommendationer finns det nästan för mycket av här: https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=53 Själv har jag faktiskt stock program till just sms email och liknande eller vänta. MSN droid X har jag visst men det använder jag sällan, det kanske finns bättre. Men inget är ju hugget i sten, jag är säker på att du kommer att hitta nya program som du testar under resans gång, allt kan nog inte vara perfekt direkt, telefonen är ganska potent out of the box

emer gillar detta.
  4. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

5. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

vänta till mwc den 13 då kommer nya htc lurar med dualcore

6. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

ja, köp min DHD i perfekt skick :D så jag kan köpa en dual core (A)

7. emer

emer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G5
    Jaså minsann, hur mycket vill du då ha för den?
    Har du en säljtråd?

Tack för alla svar : )

8. Rallytönten

Rallytönten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Även jag säljer en DHD!, finns en säljtråd på sida 2 i kör/sälj forumet :P