Desire unroot

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Gobbla, 8 maj 2010.

1. Gobbla

Gobbla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,
    Vänder er till er som har root-erfarenhet, och kanske till någon som har skickat in en sådan för garantiärende. Det ska ju gå att stoppa in en "Generic ROM" vid behov. Paul nämner i en post att man ska använda en HK-version om man har version 0.8 av bootloadern (länk). Jag har version 0.75, och det nämns inte i tråden han refererar till (länk) vilka bootloader-versioner som avses. Jag har ett telenorabbonemang, och såvitt jag förstått det så kör väl ingen av de svenska leverantörerna inte med en modifierad ROM, eller? (dvs, ingen specialROM och inget gold card krävs?) Kort och gott, vet någon vad som krävs för att unroota sin desire för att skicka in garantiärenden?

Last edited: 8 maj 2010
  2. Gobbla

Gobbla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

bumb... ingen som vet??

3. Gizgiz

Gizgiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag vet kan man inte un-roota nordiska mobiler tillbaka till orginal då den nordiska rom'en inte finns tillgänglig än.

Tycker att jag har läst de några gånger, men är inte 100% säker. Kan ha fel..

4. Gobbla

Gobbla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för ditt svar. Nordisk ROM.... menar man då att det finns en gemensam ROM för alla mobiltelefoner som fraktats till norden, Vad är skillnaden mot den och de andra ländernas? Eller menar man operatörsspecifika ROMs med någon form av låsning?

5. Gizgiz

Gizgiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag vet har den nordiska Svenska/Norska/Finska/Danska som språkval medan den europeiska har val för andra europeiska språk, om det är mer skillnader än så vet jag inte.

Än en gång, inte helt säker, läst det nånstans.