Problem: Display... SGS2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Propella, 12 augusti 2011.

1. Propella

Propella Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan lätt titulera mig som årets ASSHOLE då jag lyckades tappa min SGS2 i toaletten igår....den slank ur bakfickan och plumsade rakt ner i tjoan! Jag förbannade mig själv hela natten hur jag kunde vara så klantig!!!

Men jag surftade runt på olika sidor igår och letade efter tips om hur man gör i en sån (klantig) situation och har fått en del tips. Jag plockade isär telefonen, torkade med papper så gott jag kunde samt lät den ligga i torkskåp i ca 15 minuter, plus att jag har haft den i en rispåse i många timmar. Nu kan jag sätta på den men när jag rör vid displayen så regerar den inte alls. Det går alltså inte att skriva in pinkoden för det händer ingenting....

Finns det ev vatten kvar bakom glaset/skärmen?
    Måste jag ha den i rispåsen x-antal timmar till?
    Eller är det hel-kört...?!

Tacksam för svar, tips och råd(...men inga gliringar ;) )
    Är ändå så less på mig själv!

2. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Shit usch och fy, stackars dig. Jag sumpa min N95a i en skurhink en gång. Då la jag den i ugnen på 50 grader en stund...

3. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Det absolut första: Väck med batteriet! Strömmen från batteriet kan annars orssaka kortslutning i komponenter och skada dem bortom all räddning. Skölj telefonen med alkohol (T-röd, helst renare), gör att fukten i telefonen torkar så fort som möjligt. Låt sedan telefonen ligga på en halvvarm plats, typ ett element, i 3-4 dagar utan batteri. Har du samma tur som jag för några år sedan kan den nu fungera!! Annars kan man ju glädja sig åt tur i kärlek, olyckligtvis följs tursamheten i de bägge kategorierna sällan åt...

Propella gillar detta.
  4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Risken finns att du försökt starta den innan den var helt torr och något brunnit upp nu, alternativt att det hände vid droppet. Låt den torka lite till utan batteri och prova igen senare..

Propella gillar detta.
  5. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Gjorde samma sak för några veckor sedan drog ur batteriet lät ligga över natten sen i en rispåse i 3dar fungerar klockrent nu inget som helst problem med telefon!

Propella gillar detta.
  6. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Bara för att jag är nyfiken. När du säger skölj telefonen med alkohol, så menar du alltså att man ska dränka in med sprit där batteriet satt osv? Så att det sipprar in i telefonen? ;)

Edit: Önskar för övrigt TS all lycka i räddningen av sin kärlek.