Dödsryck!?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av ASJ, 27 februari 2012.

1. ASJ

ASJ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hjälp! Min mini-pro tvärdog för ett tag sedan men ger fortfarande lite livstecken.

När jag startar den så vibrerar den (som den brukar), sedan lyser skärmen svart och efter ett tag startar den om samma process igen.

När jag ansluter telefonen till datorn så hittas denna men försvinner igen efter några sekunder, detta gör att jag inte kan felsöka i PC-companion. Däremot har jag lyckats ansluta den till SEUS och uppgraderat mjukvaran, med samma resultat. Har även provat hard reset utan framgång.

Jag har mina misstankar om batteriet (att det inte har kapacitet vid uppstart) då detta blev varmare än normalt de senaste gångerna jag laddade telefonen i fungerande skick. Dock startar den inte vid laddning. Har inte provat något annat batteri än.....

Tacksam för fler tips/tricks.

/Anders

2. Empean

Empean Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om det inte funkat med att köra "Repair" i PC companion så rekommenderar jag att kolla upp batteriet. Jag har fuckat upp (ursäkta ordvalet) min MiniPro otaliga gånger och du har det funkat med att köra repair i PC Companions "Support Zone".