Problem: Dör

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Markus1, 12 februari 2013.

1. Markus1

Markus1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min Nexus 4 i en månad och den är brutalt bra, förutom att batteriet är kasst men det är sekundärt. Så sjukt snabb och skön respons i den. :cool:

Hur som helst, vid en handfull ggr så har den antingen dött eller så har skärmen dött. Oklart vilket då den blir helt svart plötsligt, man håller då in på/av-knappen ett antal ggr och då efter en stund morrar den till och sedan kommer Google-loggan upp. Antingen var det skärmen som dog och man lyckades stänga av den, eller så stängdes den av och man lyckades sätta på den igen. Hur som, puh, tänker man då den går igång - att den inte dött permanent. Sedan kommer irritationen smygande, varför ska det "alltid" (?) vara något töntigt strul? "Aldrig" kan en Android bara fungera utan det ska duttas, startas om, av-/ominstalleras osv. :cry:

Någon annan som har det här problemet? Någon som löst det? Jag orkar bara inte gå till butiken, som inte kommer göra något annat än att skicka den till en serviceverkstad som 1) kommer påstå att det inte var något fel, 2) "funktionstesta" (yeah right) och 3) returnera den utan åtgärd.

2. kr0k0dil

kr0k0dil Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har batteriet varit tömt när du fått igång telefonen igen? Det verkar som om andra har haft ett liknande problem med att telefonen plötsligt dött och sedan startat igen efter att ha kopplats in i laddare och då visat på tomt batteri, trots att telefonen varit laddad när det hände.

Här finns en tråd om problemet: http://productforums.google.com/forum/#!topic/mobile/eREo__Lhuwg

3. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Jag har varit med om detta 2 ggr. Vad jag tror kan vara problemet är när telefonen laddas fullt och sen fortsätter ligga i laddaren, då flippar telefonen ur ibland. Detta har hänt varje gång min laddare varit i och och telefonen har laddat över natten. Så nu så laddar jag telefonen när jag kommer hem och låter telefonen vara utan laddare över natten. Än så länge har det funkat bra, har väl gått nu 3 veckor sen det hände.

Förhoppningsvis så har Google snappat upp detta problem och åtgärdat det i 4.2.2 som har börjat rulla ut idag.

Kan också passa på att säga att det inte bara är android som har små buggar ibland, efter senaste iOS uppdateringen så rapporterar flera in att batteritiden har försämras avsevärt på många iPhones. Men visst jag håller med dig, det är irriterande med buggar.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Last edited: 12 februari 2013
  4. Pacman5

Pacman5 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Ja, det händer lite allt möjligt med min telefon med jämna mellanrum inkl det du beskriver. Men det mesta är problem med batteriet.

Jag tycker lätt att android är bättre än iOS som operativsystem om man bortser från buggarna, men faktum är att android har tiopotenser mer buggar. Jag överväger starkt att byta tillbaka till min iPhone 4 till 4.2.2 kommer. Jag måste kunna lita på min telefon. Åker jag iväg en kväll så räknar jag kallt med att jag ska komma åt sms, kartor, tidtabeller och annat efter 4 timmar. Även om det "bara" händer en gång på tio så är det alldeles för ofta.

EDIT:
    Bara så ingen missförstår. Jag tycker telefonen är coolare och bättre och roligare än en iPhone. Säger absolut inget annat, men vissa saker bara MÅSTE fungera som t ex att svara när nån ringer eller att batteriet inte dör tvärt efter ett par timmar.

Last edited: 12 februari 2013
  5. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har också upplevt detta fel två ggr. En gång med min Nexus 7 och en gång med min Nexus 4. Som tur var hände det på helgen och inte på vardagen när jag använder den som väckarklocka.

Skönt att höra att de fixat det i 4.2.2.

När det gäller batteritiden så har jag inga problem med det. Min är igång ca 16-18 h (ett vaket dygn) innan jag är nere på 4%. Jag använder mobilen rätt flitigt, mest till att streama spotify och att spela spel och det är ju det som drar batteri. Jag har märk att det inte är hur jag använder telefonen som avgör hur länge batteriet håller utan det är hur pass bra täckning jag har.

Ex med min LG O2X hade jag endast 4h batteritid på endast standby vid vår stuga. Mobilen fick ställas i flygplansläge för att den ens skulle klara sig till eftermiddagen. Hemma hade jag med ganska mycket användning ca 15h batteritid.

Ett tips som man kanske inte tänkt på är att köra med NFC-taggar. Jag har en på jobbet, en i bilen och en hemma som jag har satt olika settings på för att slå på och av wifi, blåtand osv. Detta har hjälpt avsevrt på batteritiden.

6. seidse

seidse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Markus1

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ser inte att det hänger ihop med laddningsnivå eller -anslutning. Vet inte om det är bra eller dåligt...

Om Google släppt ny version av Android borde man väl fått det redan? Det är ju lite poängen med Nexus-linjen.

Angående rubriken så tycker jag inte alls den är för dramatisk, tror ytterst få som t.ex. håller på att dö på riktigt skyndar sig till Swedroid och startar en tråd taggad "problem" i Google Nexus 4 underforumet. ;-)

8. Markus1

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdatering: härom dagen drog batteriet plötsligt ur på nolltid och följaktligen dog den med ett morr i fickan plötsligt.

Hoppas det kommer någon uppdatering snart...

9. Markus1

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan uppdatera och meddela att de senaste två veckorna, peppar peppar, så har den klarat sig utan avbrott. Fick 4.2.2 uppdateringen i helgen så det kan ju ha spelat in senaste veckan. Varför kommer den inte ut samtidigt förresten? Låter på forumet som om en del fick den för x veckor sedan redan?

10. xMarson

xMarson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haft detta problemet kanske 5 ggr innan 4.2.2 men nu hände det igår och idag. Idag var det när jag skulle vakna 07:00 som istället blev 07:08 utan klocka. Ska iväg på en arbetsintervju idag så en jättedålig dag för skiten att inte fungera.

Igår så skedde det förmodligen i anslutning till till laddning då mobilen satt i dockan vid datorn, sedan tog jag med den till soffan och kolla lite på teve, tog upp telefonen: död!

Har 4.2.2 så ni andra vet att det även skett efter uppdateringen!

11. Markus1

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr samma här. Nu hände det alldeles nyss, skickade ett SMS, släckte den, skulle tända den någon minut senare men icke sade Nicke. Med 4.2.2 alltså.

Ingen som lämnat in telefonen och fått den fixad för detta?

12. Markus1

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såja, igen nu. Två gånger under samma Sandra Bullock film. Inte bra

13. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Lämna in..

Skickat från min Nexus 4

14. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Idag råkade även jag ut för att telefonen tvärdog under sen förmiddag, började undra varför det inte ringt på ett tag och när jag skulle låsa upp telefonen var den död. Dessutom var den fruktansvärt svårt att få igång igen, tryckte in power knappen flera ggr utan att det hände något. Till slut höll jag in power och volym upp på samma gång och då startade den. Vet inte om det berodde på det eller om det var en tillfällighet. Batteriet låg på ca 70% när den stängdes av och låg på ungefär samma när jag startade den igen. Telefonen har fungerat utan problem resten av dagen.

Min telefon är en knapp vecka gammal och jag installerade 4.2.2 direkt när jag tog upp telefonen ur kartongen, gjorde dessutom en factory reset efteråt.

Störande om detta ska bli ett problem, använder min telefon som arbetsredskap.

Skickat med Tapatalk