Bara jag som är sugen på en Dropad A8X ? Finns att köpa på DealExtreme samt Nowsupplier Pris: 219$ Nån som rent av redan har en ? YouTube - Dropad A8X Review‏ Specs: Product Dropad A8X Android 2.2 Samsung S5PC110 Capacitive Touch Screen 7 Inch Tablet Support 3G HDMI Flash with Camera OS Android 2.2 CPU Samsung S5PC110 Cortex A8, 1 GHz RAM 512MB Memory 512M ROM+8G TF Card(up to 32G) Display 7 inch Capacitive Touch TFT display, 800× 480 resolution WIFI Support IEEE 802.11b/g/n 3G Support 3G dongle GPS Yes, built in Bluetooth Yes, built in Camera 0.3 MP HDMI Yes,1080P Flash Support Flash 10.3 G-Sensor Yes Game 3D Games Office word,Excel,Power point and Gmail Battery 4100mAh, 6 hours of working time Power DC 5V/2A(Mini USB) Ports 1× AC Power 2× Mini USB2.0(Host+OTG) 1× HDMI slot 1× 3.5mm headphone 1× TF Card Video Format RM,RMVB,DAT,VO,MP4 TS,WMV MOV,MKV AVI, FLV,MPEG-2,HD Audio Format MP3,WMA,APE,FLAC,AAC,AC3,WAV Pictures JPEG,BMP,GIF,PNG Color Black Dimention 19.2 ×12.8 ×1.4cm Weight 470g
Jag har en, kom 3 dagar sen. HW någorlunda OK, men SW som den kommer med är skräp även efter uppdatering. + skärm, hastighet - market begränsat, batterytid, många apps funkar öht inte. Köp inte till vardagsbruk, men gärna om du vill mecka eller utforska, lära dig nya saker. Läs på slatedroid! Jag skriver från min A8X nu.
DelayExtream,khm...khm... jag menar Dealextream.... Tog över en månad och flera arga påminnelser om att jag har pröjsat länge sen, jag vill ha mina grejer. Betalade inte tull, men man KAN åka på moms. Slapp den här gången. Även då är det billigt om man skall vara ärlig. Men som alltid när man handlar från Kina, använd inte mer pengar än vad du är villig att förlora om varav är DOA.
HW = HardWare = Själva plattan och dess fysiska utförande SW = Software = Mjukvaran = Androidsystemet som finns i plattan Rent generellt brukar mjukvaran i Chinaplattor vara ganska dåligt optimerade och man får förlita sig på customrommar och glada amatörer!
A8x har en annan CPU -> kernel -> ROM Tror inte att din ROM funkar på x-et. Som sagt läs på litet på slatedroid, även om det var en bra idé att kolla här också ....
Har kommit en A9N nu med 3G... Bra spec men ganska högt pris: 340usd $339.95 - Dropad A9N 7" Capacitive Android 3G Tablet PC Cell Phone w/ GPS/Camera/Wi-Fi/TF (8GB/NEC EV2 1GHz) - Laptop Gadgets
Jag uppgraderade till det som heter 0628_test eller liknande. Kan inte kolla namnet exakt nu, för jag laddar den i avstängt läge. Det lätt finnas en som är ännu nyare. Kolla på slatedroid där en kille med namnet Razzor är mycket aktiv och hjälpsam.
Sugen på denna ;D Wholesale 10" Cortex a8 capacitive flash 10.1 1.3MP Camera Multitouch Android 2.2 Metal Tablet pc
Såååå lysande är det tyvärr inte. Den är ganska laggig (kör "Asphalt" du får se) och upplösningen ställd till så att man knappt får några ikoner eller widgetar på skärmen.
lcd upplösningen ( density) är ställd till 200 mot 175 i 2.2 / 0705. Det gör att ikonerna och text blir mycket större. Får inte plats ochöverlappar varandra. Jag fixade det men det tog en stund tills jag kom på hur det skall gå till.
Jag förväntade mig en FÖRBÄTTRING av Gingerbread, men så vitt jag ser, blev det tvärtom. Jag tror att jag väntar några dagar till om det kommer en stabil version kanske, men om inte, då går jag tillbaka till 0705 Ni som inte uppdaterade än, jag rekommenderar att ni väntar litet med det.