Då det är dålig täckning i sommarstugan funderade jag på om det var möjligt att koppla en extern antenn till en Blade? Jag har sökt runt och tillochmed läst i manualen men inte hittat något info om det. Det finns ju en kontakt vid simkortet (se bild) är den för extern antenn eller är det för något annat?
Jag var faktiskt inne på Kjell&Co och pratade med en vettig kille. Tyvärr så konstaterade han att FME-kontakten är större än den kontakt som finns på Blade'n. Så nått annat måste det vara.
Om det inte är en FME kontakt, är det inte en SMK TS-9 kontakt då. Som dom har på en del av deras 3G modem.
Jo jag tänkte ju det med men frågan är vad det är för kontakt... Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
spec: ANTA6200F0000AG1 Quad band GSM / 3G / 2.4GHz General Description Designed for use internally. Ideal for hands free car kits. Mounts on front or rear windscreens or in discreet positions. Features Ideal for hands free car kits, for mounting on car windscreens Discreet design. Internal use Global coverage Specifications Frequency range MHz - 824-960, 1710-1880, 1850-1990 (GSM), 1900 (PCN), 2100, 2400 (UMTS/3G/Bluetooth) Gain 0 dBi Temperature -40 to +85 degrees C Polarisation Vertical VSWR <1.15/1 Cable / Connector 3m RG174 FME female Dimensions 116 x 22 x 2.5 mm
Jag tror du har missförstått lite. "Blade" är typen av antenn. Inte att den passar till ZTE Blade... Vet tyvärr inte vad det heter på svenska. Exempel: Dual-band blade antenna - Wikipedia, the free encyclopedia Haigh-Farr, Inc. - Blade Antennas