Filöverföringar

Diskussion i 'Samsung' startad av coopdeo, 8 september 2011.

1. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag letar efter program för att föra över filer, via Wi-fi, från datorn till plattan. Jag tänkte att vi kunde lista program vilka klarar detta, samt för och nackdelar med dessa program. Jag kan uppdatera förstainlägget.

2. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

SwiFtp:
    https://market.android.com/details?id=org.swiftp
    Använder jag mig av, enkelt program att komma igång med och har bra hastighet.
    Bara att starta programmet på plattan och knappa in sin Wifi URL som du ser i SwiFtp i ett Ftp program på datorn.

Och på datorn använder jag detta Ftp programmet Cyberduck, rätt basic och gratis.
    http://cyberduck.ch/

Vill man ha ett mer avancerat program är det nog Filezilla man ska ta en titt på.

Last edited: 8 september 2011
  3. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag använder mig av File Manager HD så jag kommer åt mina utdela mappar på min server. Nackel du måste dela ut mappen från windows samt sitta vid plattan när du överför.

Lägger med detta program då du inte skrev om du var tvugen att sitta vid plattan eller datorn.

4. AnKaN666

AnKaN666 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör med UPnPLAY då kommer jag åt min NAS server och kan ladda ner alt. streama

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

5. SkogsTrollet

SkogsTrollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har en dator som jag använder som server hemma för lagring (och som HTPC).
    Först använda jag upnplay men fick "out of memory"-error när jag strömmade film.
    Så nu använder jag bara ES File explorer och går via SMB-sharen på servern.
    Nackdelen (om man vill se det så) är att det inte blir så strömlinjeformat för media (Musik/bilder/film) men fördelen är att jag kommer åt alla filer på servern, inte bara media.

En annan sak som är bra med ES är att man kan lägga till sitt dropbox-konto för att smidigt kopiera småsaker fram och tillbaka till detta.

Last edited: 12 september 2011
  6. rappen

rappen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Provade denna app, funkar bra att få upp sin NAS, men den orkar inte streama för fem öre, avi film orkar den få fram bilden på ialla fall men sen händer inget, 720p får jag inte frm bild på ens :-(