Fråga: Fm sändare

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Eavo, 6 maj 2012.

1. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Är ute och letar efter en BRA FM sändare till noten men tänkte också fråga om det kanske redan finns inbyggt i mobilen? Så att man kanske kan köra någon app eller liknande och få det att fungera med bara luren? Man måste ju fråga liksom. :cool:

Annars får ni gärna rekommendera bra FM sändare om så inte är fallet att man kan göra det med bara mobilen. :)

2. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Kolla lite olika butiker som kjell o co m.m dem brukar ha

*Skrivet från samsung galaxy s2*Ha en trevlig dag*

3. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

eller leta upp en begagnad nokia n900:a. Den har inbyggd FM-sändare.

Finns det några androider som har det man kan köpa? Skulle vara bra för mig om någon kan tipsa om det.

4. snajk

snajk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det finns inte så många mobiler med FM-sändare då de inte är lagliga överallt eller kräver speciella tillstånd och därför blir det en extra process att få dem godkända för varje land.

Jag har testat kanske fyra modeller av externa FM-sändare men de har alla haft ganska dålig kvalitet på ljudet. Det fungerar om man är tvungen att köra en hyrbil en dag eller så men för mig klarar jag inte av ljudkvaliteten i mer än en kort stund. Jag vet inte om jag har haft otur men jag har köpt olika märken och ifrån olika butiker och alla har varit lika kassa. En klassisk kassettadapter är bättre på alla sätt om stereon du försöker få ljudet till har ett kassettdäck.