Jag har beställt och betalat ett minneskort som skickades förra måndagen (en vecka sen), men det har ännu inte kommit fram. Är det nån som har koll på vem som får ta smällen om Posten tappat bort brevet? Att det inte är Posten vet jag redan, men är det köparens eller säljarens problem? Jag googlade runt lite, men hittade mest klagomål på Posten.
Om det skickades som rekommenderat, så skyddar posten till ett värde på 2000 eller 5000, om inte, är du fucked .
Privat lr företag? Via företag så har dom ändå skyldigheten att varan kommer fram. Dvs att har den inte kommit fram så får dom skicka ett nytt och koppla in posten för att få tillbaka varan till dom, inte till dig
Det var från ett företag och kostade 1600, så det var ju inte gratis. Finns det nåt att läsa om detta?
Kontakta företaget och förklara att det inte kommit något. Får jag bara fråga vad det är för ett minneskort som kostar sådär mycket?
När företag skickar brukar man nästan alltid få kolli-id. Då kan man spåra på postens web-sida eller med lämplig android-app precis var paketet befinner sig. m v h Henrik
Många gissningar, men ingen fakta. Jag mailade kommunens komsumentvägledare och fick detta svar: Kortet var ett 128GB XDSC till min Transformer Prime. Sen dök kortet upp i brevlådan igår. Åtta dagar tog det alltså. Jag är lite lur på att det inte alls skickades förra måndagen, utan att företaget i fråga slarvade lite. Och eftersom att det skickades som brev så fanns det inget kolliinummer.
Vill du berätta om säljaren? En vara för 1600 spänn som inte ens skickat som rek är en säljare som jag inte vill beblanda mig med.
Måste varit något skumt utlandsbutik då det billigaste på prisjakt är Dustin som tar 1990 kr för kortet. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1073397
Det gick visst upp lite i pris. http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:4161099 1541,- gav jag.
128gb Lite väl stort, för använder själv hellre fler mindre (16GB) enheter utifall att något skulle gå sönder Har varit med om det innan, ett Sandisk Minneskort Secure Digital 8GB Extreme 30MB/s, sjukt surt att inte kunna få tillbaka något dock!