Första Android

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av papadrogan, 25 juli 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. papadrogan

papadrogan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helloj!

Dags att köpa min första android. Prisklassen kommer bli antingen max 2500 eller 3500 (inte bestämt mig än). Köpet kommer ske någon gång i augusti (kanske september) så bör jag kanske vänta på någon ny modell ? Tips på mobiler ni tycker är mest prisvärda för max 2500 och 3500 kronor hade det varit guld:) !

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    HTC Desire S, incredible s, sony Ericsson neo.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

3. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Desire S (3 500 kr), Motorola Defy (2 500 kr)

Har en Defy i familjen, och batteritiden är bra mycket bättre än på min SGS (och då har jag strypt allt som kan dra batteri, medan Defyn har allt påslaget, men användaren håller inte på med en massa emailande eller facebookande).

Det är dessa två modeller jag själv väljer lite mellan just nu när jag är rejält trött på min SGS samt vill ha 3,7 tumsskärm. Kolla också omdömen och användares rescensioner på Prisjakt, de är rätt relevanta och stämmer bra på de modeller vi har inom familjen.

För mig har batteritiden blivit viktig (som synes, jag tjatar på om den i alla inlägg ;-)), den måste liksom hålla åtminstone dagen ut, utan att man håller på och drar ned skärmstyrkan till min, och knappt vågar använda den. Smartphones har ju förstås inte långa batteritider, men det är skillnad på att behöva ladda innan dagen är slut och på att ha god marginal kvar på kvällen. Både Defyn och Desire S verkar ju ha rätt så bra batteritider.

4. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Dom mest intressanta jag hittar i den prisklassen får jag ju säga är Nexus S och sony-ericsson xperia mini pro (den nya, ej x10). Sen var jag att Desire S är en bra telefon, min far har en och han är jättenöjd.
    Om du messar mycket och är sugen på en telefon med fysiskt tangentbord så tycker jag att du ska vänta på nya xperia mini pro, samma processor som desire s fast med 3" skärm och lite mindre ytterdimensioner och sen har den som sin föregångare ett utskjutbart fysiskt tangentbord

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.