Har funderingar att formatera mitt minnes kort. Det är 8gb. Jag kör med MoDoCa 2.9 Rom och har Amon_RA 1.2.3 Recovery. Har sett att man kan formatera där, eller är det något annat man bör göra? Jag vill köra med Ext Swap fat32 Hur mycket skall man lämpligt vis dela upp kortet? 8Gb? Tacksam för svar
EXT: 512 MB SWAP: 32-64 MB FAT32: Resten Med risk för att framtiden kommer att slå mig på fingrarna, säger jag: Mer än 512 MB kommer du aldrig att behöva för apps. Och större swap än så är överflödigt. Själv använder jag alltid GParted för att partitionera och formattera minneskort (under Linux på datorn). /Mats
Är det bara att stoppa in kortet när det är formaterat och klart? Kommer Apps att automtiskt flyttas över till kortet ? Är det något som behöver aktiveras i telefonen
Du behöver inte ha SWAP i modaco 2.9 eftersom han kör med teknologists kärna. http://android.modaco.com/content/h...-with-tun-ko-ext4-cifs-and-compache-ramzswap/
Jepp, håller med! Plugga in telefon med usb och kopiera allt du här på sdkortet till datorn. Ryck ur den Gå in under settings och formatera sdkortet (man måste avmontera först). Starta om telefonen till recovery läget . Välj partition sdcard i menyn När detta är klart så rekommenderar jag att man kör åtminstone ext2 to ext3 ,finns i samma meny. Sen är det bara att starta som vanligt o sedan kopiera tillbaka alla filer till sdkortet.
Nu när jag har partitionerat kortet, hur gör jag för att alla filer ska sparas på partitionen istället för på internminnet då? eller gör den det automatiskt?
antingen stödjer rommen det och det sköts automagiskt eller så finns det väl alternativ i recovery rommen att flytta över alla apps till minneskortet