Idag lanserade Halfbrick det superkända iOS-spelet Fruit Ninja på Android Market. Spelet kostar $0.99, så en rootad telefon eller utländsk SIM-kort är ett krav. Har kört det lite på min HTC Desire och det funkar felfritt. Riktigt skoj... ändå minuset är att det inte stödjer multitouch som på iOS-enheter. http://www.appbrain.com/app/com.halfbrick.fruitninja
Ja jag kan inte se den med min X10. Men har köpt den via emulator. Ser den inte ens via Marketaccess.
Bara en fråga, varför skulle man vilja ha multitouch i detta? Man använder bara ett finger ändå? (inte spelat det) Skulle nog skaffa det OM det inte vore för faktumet att appen tar upp mer än 35% av min Heros totala minne för apps... Det är fan förjävligt.
Tveksamt.. Den ligger på 3.5MB. Det var inget kul dock, så jag kommer nog avinstallera.. Bara jag som inbillar mig att det är mycket fulare än på Iphone?
Jag har det till iPad och mulitouch använder jag rätt ofta. Men sen spelar väl skärmens storlek in rätt mycket också i det här fallet.
Så man får flera fingrar att skärma med? på en telefon tar ju det upp nästan hela skärmen... skulle vara instant win?
Enligt Market på luren ligger spelet på 14.13 MB. Ska köpa och testa även detta spelet. Edit: Kul spel! Enkelt och roligt tidsfödriv.
Nej eftersom poängsystemet bygger på att få combos. Du kommer att få långt mycket mer poäng genom att skära frukterna i ett drag istället för två (eller för den delen 10). I Standard Mode så måste man ju se upp för bomberna. Multitouch är däremot smidigt om frukterna är utspridda och man hellre tar alla än missar några genom att försöka få till en combo. Men som sagt, nödvändigheten av multitouch är ju betydligt större på en större skärm, på telefonen antar jag att man tex. helst spelar med tummen. Sen har iPad-versionen multiplayer och då krävs ju multitouch
Precis, därför jag efterlyser det. Kommer försöka att inte använda det eftersom man vill ha kombinationer, men när man kommer till lägen där det skulle vara användbart, så är det frustrerande att det inte finns implementerat. Vad är era rekord i det klassiska läget? Mitt är 397.
Så, nu har jag fått alla svärd och bakgrunder, kommer det fler tro? Classic: 470 Zen: 244 Kul spel (kan dock lagga lite på min magic när man gör combos...)