Galaxy Tab

Diskussion i 'Samsung' startad av TookieDroid, 26 december 2010.

1. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Har tänkt på att köpa en galaxy tab i några dagar nu, är det värt priset att göra det? Jag har kollat på många videon i youtube och läst vad folk har skrivit om den men jag har själv inte hållit i en sån, kan någon som har den skriva + och - om den så skulle det bli bra! Och borde man köpa en direkt eller med abonnemang?

2. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag kan förmedla mina högst personliga åsikter (och de kan säkert väcka en del ilska här). Jag anser inte att den är värd sitt pris, alls. Den är riktigt läcker att hålla i och det mesta flyter på riktigt bra. Men jag skulle aldrig lägga de pengarna för en platta på 7 tum. Jag tänker vänta tills det finns ett likvärdigt alternativ på 10 tum. Om det innebär att lägga samma peng (6000-7000) så får jag i alla fall mer för pengarna. '

Nä, om du frågar mig är det inget "Bang for the buck", det är snarare tvärtom. På något sätt kan man dra paralleller med Ipad/Iphone, man tar betalt för design och märke...

3. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Min bror vill att jag köper iPaden för att den är bra men jag gillar inte operativ systemet på den och så har den inte flash, men då har jag 2 alternativ, köpa Galaxyn eller vänta på motorolas tablet, den har jag läst om att den är bra, men orkar inte vänta tills den kommer. Rykten säger att den kommer ut vid februari/mars...

4. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Om du vet att den kommer till Sverige Motorola skulle jag lätt vänta.
    Men försöker få det bekräftat från olika håll.
    Jag köper mig nog en Galaxy om inte den kommer.

5. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Aa fan jag gör också så då, men jag hoppas Motorolan är värd väntan...

6. Baeckman

Baeckman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det kommer ju helt säkert en hel del information om just Motorolan och en hel hög andra surfplattor om en vecka. Den 6 januari är det ju CES 2011. Då kommer Honeycomb (Android 3.0) att presenteras.

Personligen håller jag med Exile82 ovan. Tabben är alldeles för dyr. Halvera priset så kommer den att säljas i massor. I England säljs den numera för låga 400 pund, dvs drygt 4000 spänn. Samsung har helt enkelt dragit en rövare med ett högt pris och insett att den inte säljer som de hoppats. Nu tvingas de sänka priserna. Kommer att ske i Sverige också. Särskilt när det nu kommer att komma en del konkurrens.

7. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag avvaktar också till efter CES då det lär avslöjas mycket smaskigt. Behovet av att ha en platta de närmaste månaderna är inte så stort hos mig att jag inte klarar mig. Framförallt inte om det innebär att man kan slå fingrarna i en NotionInk eller en Honeycomb platta :D