Ber om ursäkt ifall det finns en liknande tråd sedan innan. Men. Har en Iphone X köpt i USA. Spräckt skärmen och ska skicka in på service via mitt försäkringsbolag. På lappen vi fick hem står det att min enhet kan bytas ut mot annan enhet, som inte är i samma färg. Bara där tycker jag att det verkar konstigt. Min andra fråga är. Hur funkar det med garanti på telefonen jag får istället? Jag har ju kvitto på telefonen jag köpte och inte på den nya? På telefonen jag köpte har jag garanti till december 2018. På den nya, gud vet hur länge. Någon som vet hur det fungerar? Mvh Louba
Om du får en ny telefon så blir det ny garantiperiod genom apple då deras garanti börjar när du aktiverar telefonen. Kvitto ska inte vara ett måste men det borde räcka med reparations pappret som visar att du fick en i utbyte.
Tack för svar. Av någon konstig anledning kan jag inte gilla inlägg längre. Har inte kunnat det på länge. Någon som vet varför?
Kom dock ihåg att om en iPhone är köpt utanför EU/EES så har Apple rätt att neka garanti enligt deras garantiregler för iPhones
Inte på saker som har en mobilradio "VIKTIGA BEGRÄNSNINGAR Apple kan begränsa garantiservice för Apple TV till länder där Apple eller dess auktoriserade återförsäljare säljer enheten. Garantin ger rätt till service i EES-länder och Schweiz när det gäller iPad-enheter med mobil täckning och iPhone-enheter. Servicealternativen kan vara begränsade utanför detta område på grund av tekniska problem som ligger utanför Apples kontroll. Mer information om iPad-enheter med mobil täckning och iPhone-enheter finns på www.apple.com/iphone/LTE/ och www.apple.com/ipad/LTE/. Garantin ger inte rätt till service när det gäller iPad-enheter i Kina på grund av skillnader i WiFi-anslutningen som ligger utanför Apples kontroll." Källa: Apples ettåriga (1) begränsade garanti – (SVERIGE) "Du kan få service i EES-länder och Schweiz utan att behöva betala för frakt och hantering. Servicealternativen kan vara begränsade utanför detta område."
Det är för att de inte praktiserar denna begränsning. Jag har aldrig hört talas om någon som nekats garanti från Apple på en produkt oavsett var den är köpt. De är bra på det sättet.
Vet att man i Täby centrum exempelvis hjälp till att beställa in exakt rätt modell vid utbyte av iPhone när det har varit en iPhone av ett annan modellnummer än den som säljs i Sverige.