Jag fick min Nexus 10 för ett litet tag sedan, beställde den från Handtec i UK. Grym platta - tillsammans med ett stativ och ett bluetoothtangentbord funkar den nu som min huvudsakliga arbetsdator när jag är på resande fot (jag är författare).
Idag upptäckte jag att baksidan liksom glappar. Det vill säga, den är inte lös i kanterna men den känns som om limmet har släppt (fast jag tror inte att baksidan egentligen är fastlimmad). Man kan liksom trycka in baksidan, mitt på plattan, typ 1-2 mm, så åker den ut igen när man har släppt. Svårt att förklara. Säg till om bekskrivningen är svårbegriplig så ska jag försöka förklara igen. Jag är rätt säker på att det inte var så från början i alla fall.
Min fråga är: Skulle någon annan som har en Nexus 10 kunna testa trycka in baksidan lite lätt och kolla om det är stumt eller om den åker in och ut lite grann?
Och sedan: Jag har förstått att Samsung är rätt bra med garantiärenden i och med att man kan få hjälp direkt från dem, utan att behöva gå via ÅF och att de tar hand om garantiärenden även om produkterna är beställda utomlands. Däremot finns inte Nexus 10 (GT-P8110) som valbar modell när man försöker skicka mejla Samsung via deras kontaktformulär (http://www.samsung.com/se/info/contactus.html).
Någon som erfarenhet av garantiärenden direkt från Samsung och kan säga något om läget?
Tack på förhand, gott folk!
Last edited: 15 december 2012