Google-account

Diskussion i 'Allmänt' startad av SaltaFia, 13 november 2011.

1. SaltaFia

SaltaFia Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag flyttade till Tyskland för en manad sedan. Skaffade da ett tyskt abonnemang. Min telefon hade da problem med att första detta sa jag kunde inte komma in pa Android market eller download nya versions av va jag hade. Skapade därför ett nytt google-konto.

Problemet är nu: Jag kan inte logga in pa konto nr 1....password är ok men sen far jag bara dessa "förvrängda" nonsens ord som jag kan sitta och trycka in 50-100 ggr utan att komma vidare..

Jag har, ett par ggr, lyckats att logga in pa konto nr 2 men da säger Market att jag inte har en android-phone kopplat till detta konto.

Jag har redigerat min googleprofil och fatt bekräftat att jag har ett mobilnr till detta men funkar ända inte.

Ska jag deleta google-konto nr 2 (som nu är listat som primary) och hoppas att allt goes back to normal? Eller? Jag är totally clueless o sa irriterad över att inget funkar.

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Vet du vilket som är huvud-kontot till telefonen? För att bara lägga till ett konto gör det inte som huvudkonto om du förstår vad jag menar.

Ursäkta om du ser det som en dum fråga, men är du säker att du skriver in alla nonsenord korrekt? Jag har varit med om de ganska ofta när jag byter mail eller skapar nya men jag har aldrig varit med om att inte komma vidare, får bara ett nytt om jag skriver in fel.

3. SaltaFia

SaltaFia Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Konto nr 1 ,...gmail.com,är det första jag skaffade hos google när jag köpte min HTC och oxa det som jag skrev in i telefonen fran början. Funkade utmärkt tills jag bytte till ett tysk simkort/nummer. Da gick det inte att logga in via detta kontot längre.

Därför skapde jag konto nr 2, ....googlemail.com. Detta har jag nu tagit bort fran telefonen för jag har förstatt att det bara gar att logga in pa market via ursrunglia kontot.

Vet inte riktigt hur jag far bort konto nr 2 pa nätet dock. Där är det fortfarande listat som primary konto. Kan jag bara försöka ta bort det i min profil?

Jag tror, att nagon gang av alla de 500-600 ganger jag tryck in dessa patcha borde skrivit rätt och loggats in. Jag har ibland suttit i 40 minuter och skrivit in det ena efter det andra men bara fatt nya. Till sist ger man upp men försökt sa manga ganger.

Sa, ska jag försöka ta bort konto nr 2 och hoppas att nr 1 fungerar som vanligt?
    Mycket förvirrad :(