Intressant att Google på en och samma vecka klagar på att få andra leverantörer vill samarbeta med dem om IM-interoperabilitet så släpper de Hangout-app som ersätter Talk men saknar stöd för XMPP. Är inte XMPP det viktigaste öppna IM-protokollet idag, hur ska andra kunna vara interoperatibla med dem om Google stänger av protokollet i sina appar? http://windowspbx.blogspot.de/2013/05/hangouts-wont-hangout-with-other.html
Jag fattar ingenting av artikeln :-) kan du förklara för en novis är du snäll? Har jag förstått rätt om det innebär att man inte kan använda någon annan chat client för att sköta Googles chat? Som tex IM och trillian!? Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Det går att chatta mellan personer som använder Google Talk och personer som använder tredjepartsklienter med XMPP-stöd. Men med Google Hangout som ersätter Google Talk så kan du inte längre chatta med dessa personer.
Det fungerar med undantagna för vissa funktioner. Jag tror inte man kan skicka bilder om man inte har g+, eventuellt ej heller ha videosamtal. Annars tar det väl 1 minut att skaffa g+ som inte hon inte för den skull behöver använda i övrigt så att säga. tptlk hd
Har Hangout i både min Iphone och min S4 utan problem. Har aldrig rört G+ så det tror jag inte behövs. Skickat med Tapatalk
Ser ingenting speciellt där. Är väl Google+ kanske som jag inte har längre? Men det ska väl inte vara ett måste?
Vore konstigt om man var tvungen att ha det. Jag har allafall aldrig använt det i någon telefon och för mig fungerar det allafall. Har till o med deaktiverat Google+ i min S4 men Hangout fungerar. Skickat med Tapatalk
Är det någon som vet vad som händer om jag skickar ett meddelande till någon som inte har hangouts eller gmail? Det verkar som jag har kontakter utan gmail som jag kan välja att skicka meddelande till. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Exakt. Jag ser henne i min lista. Gjorde jag innan också, men då kunde jag bara skicka en invite. Men nu kan jag skriva, men det dyker inte upp hos henne. Sent from my Nexus 10 using Tapatalk HD
Säker på att inviten kom till hennes gmailadress? Annars prova igen, och leta inte upp kontakten i listan utan skriv rätt epostadress i sökfältet oavsett sökresultat, och skicka iväg det så borde det dyka upp i appen hos henne.
Fungerar på alla plattformar, syncas mellan alla plattformar, skicka bilder, meddelade och köra videosamtal från samma app. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2