HBO Nordic

Diskussion i 'Xperia 1' startad av Ejan, 16 dec 2019.

  1. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hej nu efter senaste uppdateringen av luren så har HBO Nordic blivit helt oanvändbart med hoppig hackig bild över wifi lte. Funkar utmärkt på min Z2 tablet och XZ1 compact.

    Nån som har samma problem eller har idéer om varför? Jag har givetvis startat om luren ominstallerat app och testat allt sånt

    Netflix Youtube funkar perfekt
     
    Last edited: 16 dec 2019
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Både över WiFi och LTE?
     
  3. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Japp båda
     
  4. ratscore

    ratscore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag har samma bekymmer, allt känns som att det går i 7 fps. Men varenda gång det kommer en uppdatering så är det problem med HBO Nordic, de är rätt usla på att hänga med i uppdateringarna :/
     
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Antagligen saknar HBO en app för just din telefon som är anpassad för den, för på senare tid så anser jag att HBO har blivit lika stabil som Netflix, problemet med HBO är dock avsaknad av stabila appar för så många enheter som möjligen.
     
  6. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Menar ni att just Xperia 1 av alla lurar inte funkar med HBO? Vad beror det på? Det verkligen hackar fram bilden, långt över 100mbit med sjukt låga svarstider inget hjälper

    HBO flyter ju silkeslent på min gamla XZ1 compact och Z2 tablet
     
  7. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    De behöver inte vara just den mobilen. Skulle nog tvivla på det men på min Pixel XL, Pixel 2 XL samt min Android TV från TCL flyter på felfritt, kan ju också vara något i mjukvaran som Sony rullar ut som drabbar prestandan.
     
  8. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hörde av mig till Sony på mail. Får se vad man får som svar

    Lär väl dröja till nästa systemuppdatering
     
  9. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Såhär svarade HBO



    Tack för ditt tålamod!

    Efter respons från våra tekniker har vi information att HBO Nordic appen inte har officielt stöd för Sony Android Xperia.

    Den senaste versionen av HBO Nordic appen fungerar generellt på enheter som drivs med Android OS 5.0 / iOS 9.3.5 eller senare men just SONY har inte appen något officielt stöd för.
     
    bernard gillar detta.
  10. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Så där är det med HBO, de har inte heller officiellt stöd för min TCL Android TV, men fungera bra från och med 1.1.4, men problemet är ju att HBO har inte officiellt stöd för många enheter och det är problemet med HBO.

    I mina ögon är HBO sämst av dem alla underhålla enhetsstöd officiellt samt underhåller sin plattform, till och med HBO GO som är europisk tjänst också likaväl HBO Now när man varit i USA är så jävla mycket bättre, just Nordiska HBO är skräp.

    De har knappt nå utvecklare på nordiska enheten, kan ett helt år mellan uppdatens också :P

    Men HBO har löst många problem till vissa enheter nyligen men det lär nog finnas dussintals enheter kvar på marknaden som inte fungera så bra, lär nog ta HBO ytligare så där 30 år innan det fungerar som det är tänkt i den takt som de jobbar i
     
    ratscore gillar detta.
  11. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Såhär svarade Sony




    Tack för att du kontaktade Xperia Support från Sony.


    Vi provade här på kontoret med en Xperia 1 och det hackar tyvärr här också med jämna mellanrum, dock fungerar andra streamingtjänster som Netflix och Amazon Prime alldeles utmärkt.

    I Google Play butiken så står det att appen blev uppdaterad för drygt 2 månader sedan och det kan mycket väl vara så att det är Android 10 som är anledningen till detta och att appen behöver uppdateras för att fungera korrekt med denna Android-version. Det finns ju inte hellre direkt några inställningar att ändra i appen gällande kvalité och liknande då den är ganska enkel.

    Vi rekommenderar först och främst att du tar kontakt med HBO's kundtjänst och ser om de har fått in några andra rapporter om detta då andra märken också nyligen har blivit uppdaterade till Android 10.

    Med vänliga hälsningar,
    Albin
     
    ratscore gillar detta.
  12. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 289
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    "Sony Android Xperia" ? Vad är det för modell? Känns som ett standardsvar de skickar ut till alla för att slippa göra något. De kunde väl åtminstone använt ett rättstavningsprogram och stavat rätt till "officiellt". Det visar väl lite hur mycket koll de har. Det står inget i Google Play om att appen inte skulle vara kompatibel med Sony X1. Däremot så är ju inte recensionerna särskilt lysande, och i de fallen som tillverkaren bemödat sig med att svara så ser svaren även där ganska standardmässiga och oengagerade ut. Byt streamingtjänst. Du har väl ändå redan sett GoT...
     
    ratscore gillar detta.
  13. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Dom verkar minst sagt värdelösa,

    Har inte sett och kommer inte se GoT :-)
     
  14. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 289
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag har HBO via Telias tv-tjänst upptäckte jag, och därmed kan jag se HBOs utbud via Telias app, och där flöt "Vikings" på riktigt fint när jag provade
     
    bernard och hahadaoc gillar detta.
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Okej. Så det går framgent inte att använda HBO Nordic med Sonys telefoner, eller vad vill de fömredla? Och de har ingen ambition om att fixa vad-för-bugg det nu är som ställer till det?

    Det är synd att HBO inte gjorde en Netflix och själv tog kontrollen över apputbudet, för det är ju svårt att föreställa sig en aktör som skulle göra ett sämre jobb med den tekniska aspekten.
     
    Corran_Horn gillar detta.
  16. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    HBO Nordic - Europisk stöder typ 3 smart TV :P av Android TV officiellt stöd

    HBO Go - Europisk
    Which Android Smart TVs are supported? | HBO GO Help Center en jävla stor fet lista. det är märkligt att Norden ska va sämst.

    Det är samma visa när de kommer till typ mobiler, jävla kort lista på HBO Nordic, men när de kommer till HBO GO som också är europeisk lista så är den hur lång som helst, mycket märkligt Norden ska va sämst.
     
  17. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 289
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Som sagt, det finns andra streamingleverantörer. Det spelar ingen roll hur bra utbud de anser att de kan erbjuda ifall det inte går att titta på det. Det är numera inte helt självklart att TV konsumeras sittandes i TV-soffan framför en stor skärm, utan trenden går mer och mer mot att det görs på en mobil enhet. Och har man inte en enhet som "officiellt stöds av HBO Nordic appen" så får man väl prenumerera på en annan tjänst som officiellt stödjer den telefonmodell man har. Det borde ligga i HBOs eget intresse att ha en fungerande app ifall de vill behålla sina kunder kan man tycka.
     
  18. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Fy fan fick hem 2019 års modell från Android TV med TCL, helt avsaknad av HBO, den fanns dock till 2017 års modellen, nu får man börja spamma HBO supporten be dem lägga till stöd för BeyondTV vilket är 2019 års modellen från TCL med Android TV 9.0, tjänsten fungerar dock men krävs att man installera APK utanför Play butiken.

    Det är så jävla drygt med HBO, kan ju börja förstå varför de har så dålig betyg, och väldigt få installationer från Play Butiken om det är så att de ignorerar lägga till enhetsstöd.

    Skulle inte vilja veta hur mycket pengar HBO förlorar på supporta så här få enheter.

    Tror nog bättre att man sönder spammar supporten, så de inte får något annat val än försöka lägga till stödet för enheten.
     
  19. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 289
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Såg på nyheterna ikväll att personer mer lättare förståndshandikapp (eller vad det heter på mera pk-språk), vars huvudsakliga inkomst är en slags pension, inte omfattas av den skattelättnad som vanliga pensionärer får. En representant för dessa personer menade på att de är en för liten grupp för att kunna påverka, och deras röster i valen är inte lika många som de vanliga pensionärernas. Det handlade inte om nån slags zoombies eller grönsaker utan bara vanliga personer som kanske aldrig får ett Nobelpris eller klarar högskoleprovet men som klarar sig hyfsat bra i samhället ändå.

    Med detta i minnet tror jag att gruppen Sony Xperia-ägare som vill titta på HBO är alldeles för liten för att kunna påverka HBO. Fungerar det bara på nyaste iPhone så är de säkert nöjda.
    Jag tror däremot att om tillräckligt många slutar prenumerera på HBO så kommer det att märkas. Det är riktiga pengar som plötsligt fattas, till skillnad från en mailkorg som lätt går att styra direkt till papperskorgen eller besvara med ett meningslöst och faktamässigt inkorrekt automatsvar.
    Alternativt kan det förstås vändas på, dvs. att ingen längre vill köpa Sony-telefon eftersom den inte kan visa HBO. Titta t.ex. på Huawei som inte fick ha Google Play. För mig är dock valet väldigt enkelt vilken av dem jag väljer. För att en enda sketen app för en streamingtjänst som jag både kan ha och vara utan inte funkar byter jag inte telefon.
     
  20. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Men den stora skaran blir stor om man börja lägga till allt fler enheter som inte supportar, även om det är så lite som 10.000 på en enhet, ytligare 30.000 på en annan enhet och så vidare och så vidare så kan de börja röra sig om flera hundra tusen.

    I det stora hela så finns det normalt sätt support för det men behöver just göra lite ändringar i Play Consolen för utvecklar verktyget för publicering och samt minimala ändringar.


    Men HBO Nordic lär nog inte ens existera 2021, HBO Max när de börja lansera i Europa 2021 lär antagligen ändå mena slutet för HBO Nordic, just för det lär nog bli mer som Netflix och inte så fragmenterad som HBO är idag olika tjänster för olika marknader med olika typer av support av enheter.
     
    Last edited: 2 jan 2020