Hej! Jag har i min jakt på virus scannat portarna på min surfplatta med appen Netstat for Android. Den hittar bland mycket annat dels en STA Proxy server? och dels en app som inte har något namn utan enbart ett frågetecken? Varför ansluter den till en proxyserver och hur kan jag hitta appen med frågetecken i min platta? /Lovo
Hmm. Vad är det för platta och har du flashat om den själv med någon särskild ROM? Jag hade flashat om den med en ren ROM för säkerhets skull. Ett antivirusprogram kommer inte hjälpa dig om någon flashat in en osäker ROM på den, då antivirusprogram inte har någon högre systembehörighet.
Det är en Lenovo Yoga Tab. Jag har inte vågat flasha om den ännu, och skulle gärna vilja hitta vad det är som är problemet. Vad menar du med osäker ROM? Kan någon annan flasha om min platta? Den har varit på service och jag fick beskedet att det fanns förändringar i OS...
Om jag kör min egna app som gör ett SSH-anrop till min server där hemma och sedan avslutas så dyker det upp med appnamnet först men efter ett par sekunder syns det bara som ett frågetecken i netstat. Tänker mig att det betyder att det inte finns någon app/process som håller porten öppen längre. Portar är ju bara öppna så länge det är något som håller dem öppna, vill du stänga portar så får du plocka bort internet-accessen på apparna som öppnar dem helt enkelt.