Om jag till exempel surfar in på Svenska spel eller Aftonbladet med min Samsung Galaxy S så kommer jag bara till deras mobilsidor. Hur gör jag för att komma in på deras "riktiga" sidor? Tacksam för svar.
En ledtråd är att du behöver ändra UserAgent-sträng i webläsaren. Kanske inte går i standardläsaren, men borde finnas något alternativ i Market.
I Webläsarens URL/Sökruta kan du skriva about:useragent då får du ett antal val om hur telefonen ska identifieras av hemsidor, där väljer du ett passande val. Sen om du vill ha tillbaka din telefon som telefon gör man samma sak igen.
På vissa sidor går det även att scrolla till botten av sidan och klicka på att man vill surfa på deras vanliga hemsida istället... om man inte vill ändra user agent.
Annars är det bara att trycka på meny knappen på telefonen när man har startat webbläsaren och sedan inställningar och sedan mobilvy
Det är väl en telefonberoende funktion? Min inbyggda webläsare har inte de inställningarna så som du beskriver.
Tack för tipset Skinksallad. Det funkar. Men bara en gång. Nästa gång jag startar webbläsaren så är det likadant igen.
Ta och prova en annan webläsare. Själv använder jag Dolphin Browser HD. Den kräver dock lite av telefonen, när jag hade Legenden så böt jag till Dolphin Browser Mini. Inställningen du frågar efter går att göra i bägge dessa alldeles förträffliga webläsare.