Som HTC sa till mig så är skillnaden mellan DHD och vanlig Desire minimal, ja. Ingen vet vad HTC kommer göra med den vanliga Desire efter Android 2.3/Gingerbread. Kanske kommer den få Honeycomb eftersom den hör till syskonen DHD och D-Z. Ingen vet och allt annat är spekulationer där folk siar lite väl mkt in i framtiden.
Jag tror att om ett år kommer det bli interessant då de dubbelkärniga 1,5 GHz:arna kommer ut. Qualcomm lär komma ut med en hel armada med dubbelkärniga processorer. Och då är helt plötsligt både Desire, Desire HD och Desire-Z "gammal". Och så är det med teknologin idag. Det utvecklas något var tredje kvartal vilket gör att det är i princip omöjligt att hänga med.
Sen vet jag inte om jag är rätt person som ska guida dig och andra om vilken telefon du ska köpa. Jag kan bara framföra mina personliga åsikter och föreslå en telefon, sen är det upp till dig att bestämma dig för vilken du ska ha. Det är ändå DU som ska använda den i slutändan, inte jag. Min personliga åsikt är att jag skulle hellre skaffa mig en Desire-Z än en Desire HD, eftersom jag tycker att DHD är för stor. Sen att den har ett utfällbart tangentbord är bara bonus, eftersom det underlättar som fan att skriva sms, e-mail etc. och på ett betydligt snabbare sätt än när man delar skärmen i två rutor med exempelvis Desire och DHD.
Jag ångrar mig inte att jag skaffade en Desire i april, men om jag inte skulle ha en telefon idag så skulle jag skaffa mig en Desire-Z. Enda petiga som jag stör mig är att den inte har 8 eller 16 GB i ROM. 1,5 GB är "OK", men fortfarande inte bra. Fattar inte bara när HTC ska lära sig att lägga på 16- och 32 GB i sina lurar istället för att hela tiden skylla på Google och appmakarna! Jag hatar just den begränsning som exempelvis min Desire lider av, och det är också det enda negativa med min telefon.
Du kan läsa lite tester här. Som sagt, den har fått väldigt bra kritik även om några just gnällt över att tangetbordet var "lite ostabil". Så det bästa är att du drar till nån elektronikaffär och provar den själv innan du fattar ett beslut om du ska köpa den eller ej.
Last edited: 18 november 2010