Imageshack bildlänkning

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dockland, 13 oktober 2010.

1. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Hur fungerar den tjänsten? Om jag direktlänkar till en bild, är det så att det bara fungerar i en timma?

"ImageShack allows unlimited bandwidth for uploaded files when they are viewed from our landing page at all times. If an image is hotlinked or linked directly, it will have an hourly bandwidth limit only during peak time (6AM-3PM PST). Premium users have no bandwidth limits"

Finns där någon bilduppladdningstjänst som stöder direktlänkning är kostnadsfri och visar bilder i fullformat?

Jag har Flickr, men de minskar storleken på bilderna till max 1024*768 px. zooomr.com tar inte emot fler konton längre tyvärr.

Imageshack testade jag igår och den fungerade perfekt, men enligt deras FAQ så visas bara direktlänken av bilden någon timma, det är inte det bästa. Ett par veckor åtminstone tycker jag. Det räcker oftast, men ibland vill jag kunna direktlänka till bilder som skall ligga längre ändå.
    Alternativet hos Imageshack att länka till deras reklamproppade sida funkar obegränsat, men det är inte ett alternativ.

Tips någon?

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Ska du länka i forumet? Isåfall är det bara att köra med [ img]-taggar (utan " ") så slipper du någon tidsbegränsning. Annars finns andra uppladdningssidor som www.tinypic.com och www.photobucket.com

3. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Tack för ditt svar. Det är dock restrektioner på storlek. Jag vill ha minst 1296 pixlar. Tinypic och Photobucket har bara stöd för 1024px, precis som Flickr.

Last edited: 13 oktober 2010