Imobsters

Diskussion i 'Spel' startad av whited, 10 april 2010.

1. vanti

vanti Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

RU5KQE

2. J_Norberg

J_Norberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alright.. tackar :)

Men om jag har ett gäng polare.. innebär det då att JAG måste köpa vapen till alla polare för att ge så mycket skada som möjligt i en fight. Eller gäller det att var och en av alla polare i gänget ska ha vart duktig å köpt på sig bra saker.

exempel..

Jag är på level 12 nu och har ett gäng på 30 st.. senaste fighten såg jag att motståndaren hade 29 miniguns. Innebar det alltså att han jag slogs med hade köpt alla dom och använde polarna till att utnyttja allihop.. eller innebar det att 29 medlemmar i hans gäng hade skaffat sig en minigun.

Jag inser att jag gjort lite fel iaf.. :) Men försöker reparera det nu. Jag satsade allt på att göra uppdrag till en början och köpte grejjer för alla pengar. Men inser nu att kåkarna är jäkligt i viktiga i längden för att få allt å gå runt senare. (det är ju bara så himla segt att få ihop pengar.. :P) så det är fokus nu.

Sen har jag nog vart för ivrig att adda folk också... det verkar inte direkt gynnat mig iaf :(

3. falken

falken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

KCEKHB

:mad:

4. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Jag gjorde samma fel, tror jag ska börja om....

edit: tog bort alla medlemmar utom 1 nu, så nu går allt mycket bättre :P

Last edited: 16 april 2010
  5. Absolut

Absolut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. J_Norberg

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ah det gick att ta bort medlemmar :) Nice.. det lär nog gå bättre nu med ett lite lämpligare gäng på 5 pers. Ska adda folk med lite mer baktanke i fortsättningen :)

7. tomas_b

tomas_b Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

8. Noss

Noss Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm.. skulle kanske läst klart detta innan jag la tid på att Adda alla här.. :D

UVSPBT

9. Jerka

Jerka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

HSYEAV

10. Landell

Landell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Så länge man har vapen till alla medlemmar så tjänar man på att vara fler

11. NielsTheSnake

NielsTheSnake Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag fattat det rätt så behöver jag bara köpa tex en molotov, sen kmr den räcka för mig hela gejmet ut? Om jag köper 2, så har jag en i reserv ifall en i min grupp inte har en? Samt om jag har en minigun men även en pistol (står på sidan att man bara kan ha ett vapen/skydd etc... då är min pistol useless? och kan helt enkelt sälja den eller?... Samt ang skydden, om jag har en hund, då behöver jag inte köpa tex armor, hjälm/skyddsväst, eftersom hunden har 10poäng i defend och det är mer än hjälmen/västen?

12. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Spelet kommer använda lite blandade grejer, men över lag så plockar den fram det som har mest attack när du anfaller och mest defence när du blir attackerad. Hur många vapen du kan använda beror på din lvl och hur stor din grupp med mobs är. Även antal mobs hänger ihop med din lvl.

Såhär står det i hjälp-delen: "When you attack or defend, the number of mob members you can bring with you is limited to 5X your current level (so if I am at level 15, i can bring 75 mob members with me)."

Vad dina mobs har för vapen spelar heller ingen roll. Det är du som förser dem under den pågående matchen. Jag gjorde en match nu och spelet använde 3 molotovs (något jag har många fler av), däremot så använde den alla mina 3 hundar, 2 Humvees och en BMW.

13. the-guvnor

the-guvnor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

14. NielsTheSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, har jag gjort något fel, är level 8 och har knappt cash :P har ju blivit totalt slaktad av andra plus att jag bara har 2 propertys :(

Man kanske skulle satsat på propertys ist för att köpa high fancy guns :P

Samt jag ligger inne med 17 molotov atm, och är ensam, kan ju kännas som en idé att sälja av 16 st, är ensam för tillfället :P

15. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Gör uppdrag och köp på dig massa hus som genererar pengar. Skit i att ge dig på andra, det kan ge en del pengar men det är oftast inte värt det i läget du är nu. Köp 2-3 hundar och några västar så borde du klara dig bättre mot de som anfaller dig runt denne leveln. Spendera resten i hus. Det kan bli lite drygt i början när man bara får spara/köpa hus i ett par dagar, men man får mycket hjälp av det längre fram.

16. das

das Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

754WPB

17. NielsTheSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men om jag köper 2-3 hundar... vad tjänar jag på att ha så många om jag är själv? Jag har inte addat några vänner pga jag hörde att det va lättare i början att vara själv.. o har jag då fler hundar så hjälper det ju inte. Eftersom jag bara använder en.

18. twau

twau Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

AG3EQ4

Bra tidsfördriv!

19. J_Norberg

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Efter min totalkassa strategi i början har jag nu stannat upp och enbart lagt tid på att köpa real estates för alla pengar i ett par dar. Min gubbe är på level 13 och jag är nu uppe i ett kassaflöde på ~100k i timmen.. hur mycket är vettigt att ha innan jag går vidare och levlar upp?

Har surfat runt lite och folk verkar ju snacka om att man bör ha ~10 miljoner i timmen på level 15.. men kan det verkligen vara nödvändigt?

20. puu

puu Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill du inte vara en slagpåse bör du bara ha de bästa sakerna till alla dina allierade.