Problem: importera kontakter

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av slimjim10, 24 maj 2014.

1. slimjim10

slimjim10 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att få in mina kontakter till kontaktboken. Min galaxy s3's touch pajade, men fick över kontakterna till datorn som en .spb fil via kies. Har gjort om dom till .csv och försökt importera dom genom att ansluta telefonen till datorn och sen "droppa" filen på enheten för att sen välja "importera via usb" på telefonen. Det enda som händer är dock att kontakterna lägger sig i appen personer, och där står dom bara som kommentarer. Så om jag ska ringa och går in på kontakter så hittar jag inga, men i personer ligger alla, dock som kommentarer.

Samma sak när jag la in kontakterna på mitt google account, när jag sen syncade mobilen med det accountet så kopierades dom bara till appen personer...

Någon som kan hjälpa? :)

2. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Tror inte du kan andra fil formatet hur somhelst.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

3. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag hittade den här väldigt gamla tråden på xda, men det kanske funkar nu också? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1129091

Jag vet inte hur vcf funkar, men det kanske går bättre? :) Prova att importera kontakterna på google.com/contacts. Det verkar finnas stöd för ett flertal olika format där.

Men du säger att kontakterna blir kommentarer. Jag skulle gissa att något blir fel när du konverterar till ett annat filformat. Hur gör du när du gör det?

4. slimjim10

slimjim10 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick det till att fungera nu, använde mig av tips från den tråden:) Gjorde om spb filen till vCard via kies, sen importerade jag dom till mobilen, tackar!