Har du kört igenom alla missions? Där får du koll på allt grundläggande du kan göra.
Det spelet primärt går ut på är att samla prylar genom att hacka portaler, ta portaler och länka samman dem.
Om du inte har några portaler i närheten så är det inte särskilt kul, men då får du se till att skicka in några. Jag försöker skicka in några nya förslag varje dag. Just nu har jag 42 inskickade som väntar på att bli godkända. Jag jobbar hårt för att få "Seer" badge och för den så krävs det 50 godkända portaler.
Här kan du se alla portaler och planera ditt spelande: https://www.ingress.com/intel
I Tyringe såg jag bara 4 portaler nere vid Torggatan. Det är inte många alls. Åk till Hässleholm. Där finns det många fler.
XM är din energi som du använder för att göra olika saker. När du har max så kan du inte samla mer.
Det du ska göra allra mest i början är att hacka och åter hacka portaler för att få prylar och nycklar. Med hjälp av nycklar så länkar du portaler. Som låg-level är det svårt att skjuta ner något eftersom bomberna är så svaga. När du kommer upp till 1-2 levels under en portals level så kan du nog skjuta ner den. Prova dig fram.
Last edited: 6 januari 2014