Jag har hört att man kan få mer internminne genom att roota och ge mindre till romen. Hur gör man detta? Svar uppskattas.
Ställ frågan i din telefons forumdel, här kommer du troligtvis inte få svar som är relevanta för din modell.
Att roota telefon är att ge sig själv administratörsrättigheter. Du kan inte dedikera appar mer RAM-minne. Har du problem med för lite minne? En rätt bra bedrift imho.
Jag menar minnet man lagrar appar på. Jag har 512 mb imternminne varav jag kan installera 150 mb appar. Detta är ju onödigt då CM7 (tror jag) tar bara 140 mb. Kan man inte göra så att romen kan ta 150 mb och jag får resten?
Det interna lagringsminnet ligger på 384MB och ROM-minnet ligger på 512MB. Sedan har du ju A2SD med. Klarar du dig inte på det så vette tusan.
Det interna lagringsminnet ligger på 384MB och ROM-minnet ligger på 512MB. Sedan har du ju A2SD med. Klarar du dig inte på det så vette tusan.
Nope. Jag kan endast lagra appar på 150 mb. Sedan tar dom förinstallerade apparna upp ca 50 mb, så ungefär 100 mb för appar.