Min hero tycker att det interna lagringsutrymmet är fullt men jag håller inte med, rensade undan en jävla massa apps, installerade någon ny och helt plötsligt var det fullt har kikat på installerade program och dom kan omöjligt uppgå till 512mb. Finns säkert någon tråd där jag kan få svar men har letat förgäves i timmar nu. Så nu undrar jag hur jag ska gå till väga?, är det någon app som har slukat enorm med minne eller någon apps cache som är enorm?
Android-installationen och allt det räknas med så man har kanske 120 mb eller så till apps. Kommer inte ihåg exakt.
Har du rootat så borde du ju kunna se hur mycket som finns lagrat i telefonen men säger telefonen att det är fullt så är det troligtvis det och det går nog inte att övertyga den om annat heller. Har du tittat under "Inställningar - Program - Hantera program"? Där kan man ju se (och jag tror det även går att sortera på) hur mycket utrymme resp. app tar. Det går ju också rensa programmens cache och data. Där borde du kunna se vad som tar allt ditt minne.
Jag hade samma problem igår.. jag testade ut lite olika apps och för varje app jag ville stoppa in fick jag ta bort apps för den dubbla storleket ungefär. Droppen var när jag installerade Waze.. å fick varning. Så då avinstallerade jag det direkt men hade fortfarande kvar varningen.. :/ Hade 13.7 mb ledigt då... och rebootade då telefonen. Vips hade jag 40 mb ledigt!
Hej jag är ny här Jag undrar vad som händer om man håller på och installerar /avinstallerar en massa gånger - på en vanlig pc bör man rensa registerna. Gäller det även android? Finns det isåfall någon app för detta, typ ccleaner?
Android kör på linux i grund och botten, vilket betyder att det inte finns ett register på samma sätt som i Windows. Det händer inte något om du installerar om en app flera gånger.