Kanske för att det vid test tillfället var bra och så går man till forumet och skriver av sig av ren lycka för att senare inse att det bara va tillfälligt.
Det gör min JF3-telefon när jag kollar i GPS-test, ibland snabbare än så och ibland lite långsammare.
Hade glömt bort hur sjukt seg galaxyn är utan lag fix. Körde JM6 30 minuter i hopp om att slippa använda mig utav lag fix men jag blev så förbannad på lagfrenzyt som uppstod så jag nästan slängde ut telefonen genom fönstret.
jag kör med en lagfix just nu och undrar om jag behöver ta bort den innan jag lägger in JM6 eller om jag bara kör in JM6 och sedan kör in en laggfix?
Mycket underligt. Jag kör JM6 utan laggfix och den flyter på bättre än JM5 med laggfix. Har bara varit med om lagg och frysning när jag försökt arbeta med telefonen samtidigt som jag installerar appar. Men med tanke på begränsningen av bandbredd för minneskortet så är inte det så konstigt och det är inget som stör mig heller... Installerar ju inte appar hela tiden Den blir iofs något segare när man har kört många program och den har käkat upp minnet, men det löste sig efter att jag ställt in Autokiller till Aggressive. Påverkar ändå bara appar som ligger i bakgrunden...
lite som att sätta sig i en bmw M5 på 507hk och ärligt tycka den är toktrött... visst ball läderstol, men toktrött.
Jag känner precis som mekwall att JM6 fungerar mkt bra. Jag skulle kanske inte säga att telefonen är lika rapp som JM5 med lagfix men det är inte så långt borta och den är definitivt klart rappare än stock JF3 som min kom med. Den enda gången telefonen knutit sig var när jag bulkladdade ner alla apps. Kör just nu med 142 apps och telefonen är mkt trevlig. Med JF3 så var den mer eller mindre obrukbar med samma antal apps. Kör också med autokiller med strictinställningen. Men det blir antagligen ett lagfix under dagen då jag gillade den ultrasnabba responsen som det ger.
Även jag tycker att telefonen får ypperligt bra nu. Fler på och ända gången jag varit med om lag var som sagt när man installerade appar. Har dock inte testat gpsen, men den testade att gå in på Maps och den låste på ungefär 4 sec 10 meter ifrån, inomhus. Jag ska ta och testa med my tracks imorgon när jag går hem från jobbet. Tänkte höra vad don rekommenderar för lag fix till telefonen nu med JM6?
Richtofen på XDA laddade upp vår CSC åt oss. (I9000XEEJM1) http://www.multiupload.com/FUMKLJ5HS8 (Gå in och säg tack om du är reggad användare )
Nu vet jag ju inte vad en lagfix egentligen gör. Men jag undrar varför idioterna på Samsung inte lägger in liknande i sina firmwares..
E inte detta CSC filen som kom original med JF3 romen? Att återställa den med JF3 bör väl funka för garantiärende?
Någon av er som installerat jm6 som testat att leka med olika teman? batteriets utseende etcetera- Tips på något som fungerar?