Kalendern raderad!

Diskussion i 'Allmänt' startad av panachrome, 20 maj 2011.

1. panachrome

panachrome Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Igår kväll upptäckte jag att hela min googlekalender i mobilen var alldeles blank - alla uppgifter borta. Alla poster finns dock kvar i kalendern när jag går in i den via datorn. Har synkat kalendern från mobilen upprepade gånger - den allra senast inlagda posten dök då upp men inget mer.

Någon mer som drabbats av detta just nu? Felet borde väl ligga hos Googles servrar?

2. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tror det felet har varit uppe tidigare. Dock är jag inte säker på åtgärden men prova att gå in via hantering av appar och välj ditt kalenderprogram, rensa sedan cache och liknande och synka om igen.

Niclas P och panachrome gillar detta.
  3. panachrome

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svar - där kom uppgifterna tillbaka igen! Det vill säga vad gäller originalappen. Pure Grid Calendar widget är fortfarande helt blank, har tömt även dess cache och startat om.

Kanske har det hela ngt att göra med Googles uppdatering för att täta den nyss omtalade säkerhetsluckan att göra?

4. panachrome

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fixat. Pure Grid Calendar Widget verkar ha som default att inte bocka i rutan för att visa den aktuella googlekalendern. Nu funkar kalendern även här.

5. Hiero

Hiero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Min kalender i mobilen har oxå försvunnit, finns ingen cache att rensa. Använder Pure Calender Widget, har även provat andra kalendrar men med samma resultat...

Kalendern med veckonummer fungerar, men inte mina egna.

Ngn som har ngt bra tips?

Last edited: 23 maj 2011
  6. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Är du helt säker på det för jag kör pure också och jag har cache att rensa...

7. Hiero

Hiero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Rensa cache är gråmarkerad så det går inte...

Gick in kalendern på datorn och uppdaterade/ändrade lite så nu syns även det gamla som var inlagt tidigare...lite halvbökat men det fungear nu iaf...:P

8. b9mobile

b9mobile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Hade samma problem på min Defy.
    inställningar-program-hantera program-kalender/kalenderlagring-rensa data (strunta i varningen som dyker upp och tryck ok). Det löste problemet för mig.

Mighty gillar detta.
  9. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

Även min kalender har rensats. Jag använder calendar pad och har rensat data i kalenderlagring men utan resultat. Ett tag var jag riktigt orolig att alla data gått helt förlorade, men data finns åtminstone kvar på googles servrar där de kan nås via webläsare.

m v h Henrik

10. henca

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

En omstart av telefonen löste problemet för mig.

m v h Henrik

11. Mighty

Mighty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min kalender vill inte uppdatera sig i alla fall. Jag har rensat cache och startat om telefonen. Det här hände efter att jag uppgraderade calendar pad. Mycket irriterande!

Finns det fler tips? jag har även tagit bort calendar pad och laddat ner det igen. De enda anteckningarna som syns är de som jag gjort nyligen, efter det att alla anteckningar försvann från mobilens kalender. allt finns kvar i datorn...

mvh

Mighty

12. b9mobile

b9mobile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Har du tryckt på knappen rensa data eller bara knappen rensa cache?
    Sen har jag noterat att det finns två kalenderapplikationer under hantera program, ibland heter båda kalender och ibland heter den ena kalender och den andra kalenderlagring. Båda ska rensas på cache och data.

13. Mighty

Mighty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

rensat cahce på båda, alla och allihop. tydligen så är det ett google problem då det verkar vara många som är drabbade när man går in och söker på googles hemsida. många har fått sin mobilakalender raderad. inga svar från google....

14. henca

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

Har du provat att starta om telefonen? Efter att jag gjort det fick jag tillbaka innehållet i min kalender.

m v h Henrik

15. Nilschen

Nilschen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag bumpar tråden lite eftersom detta felet inträffade för mig idag. Jag använder själv Jorte / Smooth Calendar.

Jag lyckades fixa problemet genom att jag gick in under hantera program och välja rensa data under (för mig två program med namnet) kalender.

Jorte skriver på deras facebooksida att Google vet om att det är ett problem och att de jobbar på en fix.

16. Spjutski

Spjutski Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skönt att höra att det är fler som har problemet, råkat ut för detta jag med de senaste veckan. Dels på min Hero som kör Calender Pad men också på min sambos xperia mini pro som kör den inbyggda kalendern.

Verkar ju dock som att det går att lösa, bra!

17. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Kan tänka mig att detta ställer till det ordentligt för den genomsnittlige användaren som inte vet vad han ska göra åt problemet eller var han ska be om hjälp..