Orkade inte ta nya
Kameran är blixtsnabb, även i mörka miljöer. Den har problem med stora kontraster, ex bilden på scenen som ligger på xda har ev-1 och iso 200, det är väl en tradeoff för att kunna skjuta bilder på barn i rörelse, oavsett ljus.
Har jag förstått det rätt är s5 bara snabb i perfekt ljus, och det gäller i stort alla telefoner som finns under mitt alias på xda, undantaget är m7-8 plus iPhone. M8 är klart bättre kvalité än iPhone 5s när man tar inomhusbilder, jag har tagit många inför min frus senaste tävling.
M8 auto är bra, men möjligheten att skapa egna, enkla presets, är nog det som gör den riktigt bra. Den åker med på semester snart då tänkte jag ta mig tid att lära mig hur man hanterar den i kontrastrika miljöer. Det är ju inga problem i Sverige just nu sas
Gällande dual cam, för mig blir den nog riktigt nyttig. Finessen finns på de flesta kameror, appar, men är helt pointless eftersom målet måste stå still i 5 sekunder, ufocus finns på alla kort och m8 kan ta dem i 12fps... Om en bild inte är 100 passar Klockrent att mecka med lite för att ändå bli ett mumsigt minne
Sent from a mobile Gadget...
Last edited: 13 april 2014