kass bluetooth

Diskussion i 'Desire HD' startad av Themilomax, 13 januari 2011.

1. Themilomax

Themilomax Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har haft min tel i snart 2 mån men inte förrän idag testade jag bluetoothen och den är verkligen sten död.
    Iconen brukar väll visa några sorts livstecken när man söker ?

2. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Är du säker på att du gör rätt? Har du massa tweaks som gör att den inte syns kanske?
    Du bör ha en sån här ikon i toppen av din skärm då blåtanden är på[​IMG]

Om du har std(sense) så gå in i meny > Inställningar > Trådlöst och nätverk>Bluetooth-inställningar
    Där kan du ställa in alles.

Jag har en ikon för att snabbt kunna slå på/av blåtanden (Anpassa > widget > Inställningar > Bluetooth

3. Themilomax

Themilomax Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Testade idag att docka med en annan tel och den hittade den.
    Så det var väll mitt jabra clipper som gett upp. :(
    Trodde därimot att iconen som du nämnden längst upp på skärmen skulle ge ifrån sig nått livstecken när man söker osv, men inte nånting.
    Det har jag aldrig varit med om.

4. Tobsod

Tobsod Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det räcker inte att bara slå på bluetooth, du måste göra din telefon synlig också...

5. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nu är jag inte riktigt med.
    Du aktiverar blåtanden ( meny > Inställningar > Trådlöst och nätverk>Bluetooth-inställningar > Klicka på "Bluetooth"
    Sen startar du ditt headset
    Sen trycker du på "sök efter enheter" (finns i samma meny som aktiveringen av blåtand)
    I den gråa fältet mitt på skärmen(fortf i samma meny) där det står "Bluetooth-enheter" så skall det då stå "söker" och en laddnings-symbol visas medans den söker.
    Efter en stund bör du ha en lista med alla blåtandsobjekt i närheten.

Sedan då du har något inkopplat så ändras symbolen i statusfältet, men den söker ju inte aktivt så jag vet inte varför man skulle ha en symbol för det?

Nästa gång du slår på din blåtand så kommer den automatiskt att kopplas ihop med ditt headset(om det är påslaget ofc), så sökningen sker som sagt var inte aktivt, det är bara när du slår på en enhet eller gör en manuell sökning enligt ovan.

Såhär ser symbolen ut då headsetet är anslutet:

..Och nej, du behöver inte göra telefonen synlig! Du skall ansluta till headsetet, inte tvärt om. Om situationen hade varit att du skulle söka efter din telefon från tex en dator så måste telefonen såklart vara sökbar, men i detta fall så är det telefonen som skall hitta, inte bli hittad.

Lycka till
    Mvh
    /Max

Last edited: 14 januari 2011
  6. dennan

dennan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2
    lite OT. men hur tar man en sådan screen i fönen? :) o_O

7. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Last edited: 14 januari 2011
  8. nicotin

nicotin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan lägga till att hdd´s blåtand suger getpung..

försökt kopplat ihop luren med bilens blåtand ( audi A4 2011 ) och det är inga bekymmer MEN...stänger man av bilen,går ut och sen kommer in igen så skulle man ju tro att det finns någon autokoppling med mobilen men icke..

klickar jag på att den ska ansluta så misslyckas det hela djäkla tiden.
    enda sättet att få detta att funka är att starta om telefonen.

min gamla x10 funkade perfa hela tiden,frugan Legend funkar perfa men inte min HDD..

förslag på lösning ngn ???

9. mistluren

mistluren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Pröva
    Inställningar - Docka - automatisk anslutning !
    Bör lösa ditt problem

10. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Varför skylla på telefonen när det är sbs som är problemet?
    Se mistlurens svar ovan så ska nog tom du klara det där ska du se.

..sorry men less på folk som skyller på produkten då det inte är produktens fel.

Last edited: 16 januari 2011
  11. nicotin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skit bakom spakarna ? :cool:

12. nicotin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nope löste inte problemet, den ansluter nu automatiskt men i samma sekund som den får en anslutning får jag fel i telefonen " enheten kunde inte ansluta ".

startar jag om luren så funkar det perfa då tappar den inte anslutningen så länge bilen är igång.

13. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Oooh det sitter nog bannemig i bilen då. Testa att fabriksåterställa blåtanden i bilen. Och para om telen med bilen. Hade liknande i min bil men det löste sig på det viset. Jag har iof lexus men kan tänka mig att det fungerar på alla modeller.

Vet inte varför men skulle gissa att bilen på något sätt förväntar sig att kopplas mot din gamla tele och krångler då han inte får det.

EDIT: Sökte lite i ämnet eftersom jag är en nyfiken j*vel :D
    1. vissa verkar ha gjort som jag beskrev ovan och fått det att fungera
    2. Vissa väljer att inte synka kontakterna (idiotiskt om det inte skulle gå att synka kontakter, men vad vet väll jag)
    3. Om telefonen kopplar ifrån blåtanden efter en stund så kolla under Inställningar > Strömsparfunktion. "Inaktivera Bluetooth när samtal ej pågår är satt som default!
    4. Stora problemet verkar vara kontakterna, vissa anger att de extra länkarna apps som tex "Whatsapp" skapar för kontakterna ej är kompatibla med audis system.

Last edited: 16 januari 2011
  14. nicotin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ska testa ovan imorgon,minns att jag gjorde en reset av bilens blåtand för att plocka bort alla gamla mobiler som låg där.

så nu är endast 2 i bilens system,frugans Legend och min.

Tack för att du tog dig tid att leta runt :)

15. nicotin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

såå lite uppdatering.

snackat med audi om det finns fler som rapporterat anslutningsfel med htc telefoner men icke.

jag har banne mig testat allt,men fortfarande tappar bilen/telefonen blåtands anslutningen mot bilens.

Har också testat alla mina blåtands handsfree,samma sak där.

slår jag av mina bärbara handsfree som jag testat med och sen slår på den igen så autoansluter den inte,inte heller om jag manuellt via telefonen försöker ansluta så vill det sig inte.

någon som har några förslag ?

16. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

På min stereo funkar det klockrent.Jag använder oxå en 3,5 mm som jag har i telefonen (hörlursjacket) och in i stereon.Har Alpina och körer Volvo.Tappar aldrig blåtands anslutningen

17. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.607
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s25 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s25 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Har inga problem med att ansluta var sig i bilen eller headset, men det händer ibland när jag ska anslutat mw600 att jag måste göra telefon synglig för att den ska få både musik och teölefon anslutning i mw600, men annars i bilen inga probem

18. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Har heller inga problem med mina blåtandsenheter. Är de parade så återansluter de precis som det ska. Har en fast installerad Motorola HF och en högtalare från SE som kör BT.

Hjälper ju inte dig ett skit men det kan ju vara bra att fastställa att det inte är ett generellt fel på DHD som nån antydde här

19. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har märkt en skum grej med min BT och det är att om jag håller telefonen i handen med handflatan under den nedre luckan så börjar det hacka i musiken trots att avståndet till mitt headset är ca 2-3 dm då (har ett sådant SE headset med en singel med förlorarna i neckstrapen) men när jag har telefonen i fickan funkar det sjukt bra (har haft problem med mina gamla SE w lurar just på den punkten)...
    Jag antar ätt det betyder att jag håller för BT antennen men det är bara handen och det är ändå väldigt nära, konstigt just för att signalen verkar starkare i övrigt...

20. nicotin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tänkte uppdatera lite and mina problem.

mailat fram och tillbaka med HTC support om detta.

HTC sa att det måste vara ett tredjeparts program som strular med min BT.
    Konstigt för jag har inte installerat ngt sådant.

Men visst,innan jag slänger luren och köper en annan så kan jag i alla fall testa.

så jag gjorde en reset av telefonen och la endast in min mail och mina kontakter.

detta fungerade ett tag sen samma sak igen.

gjorde en till reset och sket i mailen men icke,samma sak igen efter ngr timmar denna gången.

igår insåg jag att min lur så fort jag regad in mig på markets så uppdaterar den facebook till den senaste varianten.

detta gör att min blåtand strular.
    avinstallerar jag FB helt och hållet så fungerar det utan bekymmer men installerar jag FB och uppdaterar den så hänger sig BT på min telefon.

så nu kör jag FB av gamla versionen ( den man inte har möjlighet att chatta och " checka in " ) och då funkar allt.

MEN hur feen kan FB senaste uppdatering göra att BT sätts ur spel/hänger sig ?
    När detta händer kan jag inte plocka bort mina BT headsets från lista av pairade enheter.

skumt detta.