Nu är jag inte riktigt med.
Du aktiverar blåtanden ( meny > Inställningar > Trådlöst och nätverk>Bluetooth-inställningar > Klicka på "Bluetooth"
Sen startar du ditt headset
Sen trycker du på "sök efter enheter" (finns i samma meny som aktiveringen av blåtand)
I den gråa fältet mitt på skärmen(fortf i samma meny) där det står "Bluetooth-enheter" så skall det då stå "söker" och en laddnings-symbol visas medans den söker.
Efter en stund bör du ha en lista med alla blåtandsobjekt i närheten.
Sedan då du har något inkopplat så ändras symbolen i statusfältet, men den söker ju inte aktivt så jag vet inte varför man skulle ha en symbol för det?
Nästa gång du slår på din blåtand så kommer den automatiskt att kopplas ihop med ditt headset(om det är påslaget ofc), så sökningen sker som sagt var inte aktivt, det är bara när du slår på en enhet eller gör en manuell sökning enligt ovan.
Såhär ser symbolen ut då headsetet är anslutet:
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fcdn2.staztic.com%2Fscreenshots%2Fbluetooth-keyguard-14-1.jpg&hash=084e9cc4c2429884c02365f1d6ea10ca)
..Och nej, du behöver inte göra telefonen synlig! Du skall ansluta till headsetet, inte tvärt om. Om situationen hade varit att du skulle söka efter din telefon från tex en dator så måste telefonen såklart vara sökbar, men i detta fall så är det telefonen som skall hitta, inte bli hittad.
Lycka till
Mvh
/Max
Last edited: 14 januari 2011