kontaktbilder Desire.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av reverse75, 19 februari 2011.

1. reverse75

reverse75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kollat runt lite hä rmen inte hittat det svar jag söker.

Om jag har en kontakt som inte har en facebook bild utan jag vill ha en ur telefonen, Har läst om andra HTC telefoner att man ska gå in i redigera kontakt och klicka på Kameran uppe högrahörnet, och så lång funkar det även på min Desire, men när jag klickar på kameraikonen, händer det ingenting....... Ska det funka? Eller är det nått annat trix som behövs?

2. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Vill du använda ett foto du har lagrat på din kamera så går du in på kontakten, väljer redigera, trycker på "ansiktet" intill kontaktens namn. Sedan väljer du alternativet "Galleri" och bläddrar fram det rätta fotot i telefonen. Det ligger förmodligen under "Kamerabilder" eller "Alla foton".

"Kamera" väljer du bara om du har personen framför dig och tänker ta en bild av honom/henne.

3. reverse75

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmmm jag vet int eom jag är dum, men får det inte att funka, men är det så att det måste ligga på telefonen och inte simkortet? men hur får jag in numren till telefonen?

4. Buskavar

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag kanske också är dum men nu har jag svårt att förstå vad du menar? När du skriver "är det så att det måste ligga på telefonen", antar jag att du menar fotot? I så fall tror jag inte du måste ha "det" i telefonen. Jag har mina foton på sd-kortet och sökvägen dit är /mnt/sdcard/DCIM. Mitt "Galleri" pekar default på den katalogen.

Din nästa fråga antar jag syftar på telefonnumret? Har du alltså inte redan en kontakt med telefonnummer som du ska komplettera med ett foto? Ska du lägga till ett telefonnummer i en befintlig kontakt så öppnar du den i redigeringsläge och klickar på listmenyn "Lägg till" och väljer google- eller telefonkontakt.

Edit: Nu tror jag att jag förstår. Du vill alltså importera SIM-kontakter till telefonens minne? Öppna "Kontakter", tryck på den fysiska "Meny-knappen, välj "Importera/Exportera" och sedan "Importera från SIM-kort".

Last edited: 19 februari 2011
  5. reverse75

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla är vi dumma ibland ;-) Men det var så att telefonnr var tvunget att ligga på telefonen och inte på simkortet, Så tack så jättemycket för hjälpen, för nu funkar det :-)

6. Buskavar

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Bra att det löste sig! :)