Tjena har en Wildfire, men jag tror inte detta är specifikt för den, är det det så ber jag om ursäkt och förstår om posten flyttas. mitt problem är med kontaktlistan, om jag har en kontakt, exempelvis "Anders", lägger in hans mobil och hemnummer, då vill jag kunna skicka sms till mobilen, ej till hemnumret. Något telefonen förutsätter att jag vill och därför går sms ibland iväg till hemtelefonen. Går detta ändra på något vis? Alternativet är att ha en kontakt för mob, en för hem osv. Som 1999...
Kan det vara så att du råkat sätta deras hemnummer som default-nummer? Prova att gå in på kontakten, långtryck på mobilnummer och välj "set as primary number" eller liknande.
Näe det spelar ingen roll... Har mobil som primär, då får jag "Ring mobil" "Ring hem" "Sänd meddelande" till mobil och "Sänd meddelande" till hem. Men jag antar att det kanske bara är så det är, väldigt irriterande ivf
På min Nexus one så väljer den numret som e sparat som "mobil" när jag ska skicka sms. Har du valt fel när du skapade profilen kanske? Annars funkar det kanske med föregående tips oxå
Ja. Det är nog inget problem egentligen när jag tänker efter. Felet har varit att jag varit lite för snabb och råkat trycka på hemnumret när jag ska skicka sms. Men jag måste definitivt rensa ur lite ur min maillista ser jag nu, jävlars vad kontakter det finns
Detta kan fixas enkelt genom att gå in på http://www.google.com/contacts och redigera manuellt, synka sedan mobilen.