Kontakter försvunna

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Urkedal, 27 juli 2010.

1. Urkedal

Urkedal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare! Jag fick min sgs för lite mer än en vecka sedan. Min första avancerade telefon. Jag har varit helnöjd ända tills telefonen för några dagar sedan slutade hitta mina kontakter. Fast det är lite mer avancerat än så.

När jag går in i min kontaktlista ser jag bara en kontakt, den enda jag har lagt till sen jag förde över kontakter från mitt gamla sim. Om jag därremot går in under meddelanden och väljer kontakter där så ser jag och får tillgång till alla kontakter. Riktigt skumt och irriterande. Min samtalshistorik fungerar även den och när jag genom att leta upp kontakten jag vill ringa till i meddelanden, kopierar numret därifrån och ringer det så kommer all information upp som den ska göra. Kontakterna ligger alltså kvar på telefonen men är inte tillgängliga som de ska längre. Jag har letat och letat efter inställningar som någon nyfiken själ skulle ha kunnat komma åt. Kollat google sync och så. När jag syncar den till datorn följer bara den nya kontakten med. Har ringt tre och samsungs support, de har ingen aning om vad problemet är. Tack för den.

Så, någon som känner igen sig eller har något bra förslag på vad jag ska ta mig till? Närmst till hands ligger en fabriksåterställning och en ny överföring av kontakter från mitt gamla sim, men det känns mest som en provisorisk lösning. Vill ju gärna ha en telefon som fungerar som den ska!

MVH Jonas.

P.s. I övrigt en riktigt fet telefon.

2. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Låter kanske lite dumt.. men har du "bockat" i att dessa kontakter ska visas?
    Jag hade mig vetligen endast SIM i början.. sen fixade jag min gamla SE K610i@W660i att skicka över kontakterna till google contacts...
    Då var det bara FaceBook kvar... som slutligen syncade ihop sig o fixade bilder...

Så de finns ju en del ställen...

3. Urkedal

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla svar på detta är välkomna :-) men ack, så sa supporten också och det är inte det som är felet tyvär. Dock skulle det va nice att få reda på hur man syncar facebook med kontakterna och fixar det för jag har då inte fått upp några bilder ännu. Jag antar att mina kontakter från förra mobilen är väldigt oorganiserade utan mail och så. Men det är kanske något för en annan tråd.

Fler förslag?

Edit; jag tror inte ens min gamla SElur är kapabel att skicka kontakterna till google men jag ska kolla upp det.

Last edited: 27 juli 2010
  4. paersk

paersk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har precis samma problem. Telefonen startade om sig i fickan tidigare idag och nu syns inte en enda kontakt. Mycket mysko. /Wille

5. Urkedal

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skönt att någon känner igen sig! vill du göra mig en tjänst och ringa samsungs support och berätta.om problemet? ju fler de loggar desto större chans att de kollar på problemet ordentligt. Jag har inte hittat något liknande alls på interwebben:-)

edit; skriv gärna här om du hittar något om det någonstans!

Last edited: 29 juli 2010
  6. paersk

paersk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Japp kan göra det när jag får tid. Men ett tips är att göra en mapp på home screen som heter alla kontakter. Då kommer man åt alla kontakter smidigt.

7. Urkedal

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo men om de redan är väck så kommer de väl inte synas där heller? Får kolla upp det. Samsungs support är för övrigt snabb och enkel.

Edit; det funkade fanimig. Kommer underlätta mycket men gör.det bara konstigare att de inte syns som vanligt. Och det är ju inte lika smidigt utan alla funktioner i kontaktlistan...

8. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En annan sak att kolla är hur telefonen parar ihop kontakter från olika konton. Min telefon bakade ihop personer som inte hade med varandra att göra. Min mammas post på google blev t.ex. ihopparad med en tysk klasskamrats facebook konto utan någon som helst logik. Den ena kontakten försvinner då och syns inte förrän man har delat på kontakterna manuellt.

9. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jo, det är fullt med buggar i kontaktboken, hoppas Samsung fixar det... stör mig enormt på att att den inte synkar ner Googles kontaktgrupper så att jag kan välja vilken grupp av kontakter jag vill visa... nu ser jag alla kontakter vilket jag inte vill...

10. paersk

paersk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Problemet är inte att kontakterna är borta, dom kan inte visas som vanligt i telefon boken. Jag har alla mina kontakter på sim kortet kanske har nått att göra med det?

Var precis i kontakt med supporten och dom tyckte att det var väldigt konstigt. Det enda råd jag fick var att göra en återställning. Så man får väl prova det. Återkommer med resultat.

11. Urkedal

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag känner igen allt det här. Irriterande men överkommligt. Det löser sig antagligen. Jag tror att jag har alla mina på sim också och ihopparningen med facebook och allt det har inte fungerat alls.

12. paersk

paersk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fungerade fint med en hard reset. Kanske fungerar med vanlig återställning till fabriksdata också. Lite pill med att ta hem alla apps och ställa in alla inställningar men kontakterna är tillbaka iaf. Funderar på att lägga kontakterna på telefonen för att slippa sånt här igen för det verkar vara den gemensamma nämnaren att vi har våra kontakter på sim kortet.

13. Urkedal

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det är säkert en vettig idé! Hur, om jag får fråga, gör man det? Drar de från simkortet alltså..

14. paersk

paersk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hittade inte nått enkelt sätt att göra det på. Jag hade kopior av mina kontakter på datorn så jag raderade alla för hand från telefonen och sen la in via kies. Ett stort minus på sgs är en kass telefonbok.

15. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Japp, håller med. Det verkar dock som om de ändrat telefonboken en del i den senaste läckta FW för Froyo 2.2 med bl.a. stöd för Google's kontaktgrupper, så det finns hopp :D

16. Urkedal

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter kanon. Jag ser verkligen fram emot 2.2. Och att kunna köpa apps. Men ja, stort minus för telefonboken!