Kraschad Hjälte!

Diskussion i 'Hero' startad av Lacci, 17 augusti 2010.

1. Lacci

Lacci Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Swedroid!

För 3 dagar sen började min Hjälte, utan någon uppenbar anledning, att uppföra sig väldigt konstigt. Den är importerad från tyskland och snart 1 år gammal.

Följande fel har jag upptäckt:

* När jag trycker på power-knappen för att låsa skärmen så hänger sig telefonen totalt, enda lösningen är att ta ur batteriet och starta om. Alla andra knappar fungerar som dom ska.
    * Den hänger sig automatiskt efter ca 2 minuter, oavsett vad jag gör.
    * Det går inte att ringa/skicka meddelanden.
    * Om jag försöker gå in på några systeminställningar så får jag felmeddelande av typen "(process com.android.mms) has stopped unexpectedly."

Har någon annan varit med om det här? Har aldrig haft några egentliga problem med telefonen så tycker att det här verkar så jäkla märkligt.

Har insett att det här felet är allvarligt, så jag ska springa iväg till herr telefonreparatör snarast men tänkte att jag skriver en post ifall någon annan skulle råka ut för samma problem.

2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag hade gjort en hard reset. Då raderas iofs all data på telefonen, så det är bra att backa upp det man vill spara, men jag tror att det är det enda som löser problemen. Det är också det första de kommer att göra när du lämnar in den.

3. Lacci

Lacci Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för svar!

Hard reset var bland det första jag gjorde och det fungerade tyvärr inte...

4. Leffep

Leffep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du inte har den senaste (HTC romen ) så uppgradera till den.
    Om du har den så ladda in den på nytt.

Om du har en "hemkokad" rom har den förmodligen för hög klockfrekvens

Hoppas du löser det!

5. bya

bya Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har exakt samma problem!!! så förbaskat jobbigt. Jag upplevde att det började efter den senaste uppdateringen. Har tidigare lämnat in luren till phonehouse, där den är köpt för att 3.5mm jacket inte fungerade som det skulle. Stoppar man in headset etc, fattar den inte att man drar ut den. Med andra ord - Reboot o så funkar den igen.

De bad mig vänta till uppdateringen kom , då de inte fann nåt fel med jacket, vilket är helt uppenbart.

Då uppdateringen kom installerade jag självklart den. Woila! Nästa problem.... Den hänger sig!

Reset löser inte problemet. Har rebootat, resetat säkert 700ggr. Rätt vad det är, utan någon anledning börjar telefonen fungera. Men nu har jag suttit en hel eftermiddag, utan något som helst resultat.

Vad tusan ska man göra???

6. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor