Länka Kontakter??

Diskussion i 'Allmänt' startad av VirtualWalker, 29 juni 2011.

1. VirtualWalker

VirtualWalker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Då jag började med att köra google contakts för att smidigt kunna ha samma kontakter både mobilt och vid datorn möttes jag av problemet med kontaktbilden för vissa kontakter. dom blir ju helt kass på en så stor skärm efter synkning med google.

Tydligen ett vanligt problem och vad jag förstår kan man skapa en dublett i telefonen, lägga bilden där, och på så sätt behålla lite högre upplösning.

Men vad innebär egenligen länkade kontakter. kan man ha det så att när man skapar en ny kontakt PÅ telefonen, skapas en länkad dublett automatiskt på google conatcts eller måste man manuellt kopiera varje gång man lägger in en ny kontakt..

2. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Alltså när du skapar en kontakt i kontakt applikationen så får du valet om var den ska 'skapas'. Dvs på din gmail (syncad) eller endast på telefonen (osyncad) eller simkortet (osyncad). Skapar du den på telefonen och sedan länkar den till din gmail så händer det ju inget i din gmail utan det är bara en "visuell" funktion för att ha lite ordning och reda i bland kontakterna som visas i applikationen.

Ett alternativ är att lägga över alla bilder du vill använda till dina kontakter på datorn och sedan lägga in dem direkt via gmail.. då kanske de inte blir så pixliga? För det är där de blir problem va? När du öppnar dem på datorn? För annars vete tusan vad det är för problem.. har då aldrig stött på det själv.
    Btw så har jag (i princip) alla mina gmail kontakter på fejjan så jag syncar alltid ihop dessa två så slipper jag strulet med kontaktbilder.. Facebook is your friend;)

3. VirtualWalker

VirtualWalker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fejjan använder jag inte.
    Problemet är när bilderna visas på telefonen

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Mina bilder kommer ifrån Facebook. Funkar per automatik. Använd det.

5. Maverickgoose

Maverickgoose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har aldrig lyckats att synca via FB, hur lyckas man egentligen? Är bara intresserad i bilderna.

6. zithen

zithen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om du loggar in med dina uppgifter på Facebook-appen och syncar hela det kontot tar mobilen ner bilderna och föreslår sedan länkar till dina befintliga kontakter.

Om du bara vill ha Facebooks kontakter trycker du på meny > visa, under kontakter, och bockar i "Facebook". :)

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tänk på att dina kontakter i din telefon måste heta för- och efternamn som på Facebook för att det skall fungera :) Det var något jag inte tänkte på första gångerna.

Sedan finns det 3:e-partsprogram som synkar åt dig. Om du inte tycker att telefonens inbyggda gör ett bra nog jobb vill säga.

8. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Du kan också gå in på kontakten och trycka på redigera, där bör du hitta alternativet att "länka" till annan kontakt.

Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk