Skulle kunna vara något, fast just Fedoras XFCE-spin verkar inte fullgjord. Det verkar som något fattas, om man jämför med t.ex. Xubuntu.
Vad som än fattas, kan du fixa för hand efteråt ;-). Tänk på att fedora uppdateras ofta, inte säkert att alla skrivbordsmiljöer hänger med. Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Jo men det är ju inte disten som sådan som är det viktiga utan mer att lära sig hur man hanterar en linuxburk. I mitt fall är det just nu att enbart se hur utvecklingen går framåt, på applikationsnivå börjar det se riktigt illa ut ! Sen som jag kör så kör jag enbart det allra senaste via Ubuntus utveclingsversion plus Launchpad PPAs innehållande senaste koden. Kul pillrande att få ihop alla paket.... Angående din fråga om deb kontra rpm är Debians pakethantering ansedd som mycket mer robust samt feltålig.(dvs deb)
Singla slant. Du kommer aldrig komma någonvart om du ska sitta och gämföra. Personligen så föredrar jag deb över rpm, och ubuntu över fedora, men det är en smaksak rakt igenom.
Japp.... Sen kan du då testa olika miljöer via metapaket och att byta miljö i inloggningen. Ubuntus metapaket installerar då rubb och stubb som man behöver. Exempel: Kod: sudo apt-get update sudo apt-get install lubuntu-desktop Om http://packages.ubuntu.com/precise/lubuntu-desktop Vill man ha Cinnamon så finns den stabila versionen hos Launchpad https://launchpad.net/~gwendal-lebihan-dev/+archive/cinnamon-stable Sen är Unity inte så tokigt men det kräver att man lägger ner lite tid på att komma underfund med hur det funkar.... som Windows 8 !
jag tycker unity mognat något enormt senaste releaserna faktiskt.. gnome 3 är ljusår sämre just nu. Själv kör jag enlightment eller awesome.
Enlightenment eller Awesome? Snacka om kontrastskillnader. Vad är det med Enlightenment som du gillar? Jag provade den för några år sedan, men det var way to fancy för mig. ~ Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 ~
Njau båda dessa miljöer är ju klart smala. Angående Gnome 3 så fick den gode Linus ett utbrott https://plus.google.com/u/0/102150693225130002912/posts/UkoAaLDpF4i Men Gnome har ju trubbel precis som alla andra att inte utvecklarna räcker till.
Jag gillar faktiskt hur enlightenment och awesome ser ut. Hur installerar jag dessa? Efter en google-sökning var det någon som sade att det bästa är att compilera själv från source då de packages som finns ute tydligen är gamla?
Suttit några timmar nu och fixat med olika distros i VirtualBox. Tänkte vara lite rolig och installerade Arch och efter 3 timmars nötande höll mitt huvud på att explodera En massa jäkla fel hit och dit och en massa Googlande. Droppade Arch och sitter nu på Debian 6.0.5 Squeeze och är nöjd.
Har det dock endast i Virtualbox. Får se om det blir debian på laptopen eller om jag kör med något annat. Frågar runt lite på LinuxQuestions efter vilken distro som skulle vara skräddarsydd efter mig typ.
Jo men jag kan inte tänka mig trökigare dist.... Rock-solid är den och jag vet inte vad du vill ha ut av din dist ?