Kom på en sak angående att installera Ubuntu. Jag har ännu inte installerat då jag dragit mig lite för det (ren lathet egentligen), men hur samspelar Windows och Ubuntu om Windows är installerat i UEFI-läge, och Ubuntu då ligger på en helt annan disk?
När jag startar datorn från nerstängt läge tar det inte många sekunder förrän jag kan logga in. Den blåser förbi bios på typ en sekund.
Jag vill mestadels ha Linux för att kunna komma åt fastboot på mobilen på ett enkelt sätt (det funkar med W8.1 nu, men har jag en äldre firmware i luren funkar det inte) men ett program jag använder dagligen som heter "Safe In Cloud" finns ej till Linux (SIC är en lösenordshanterare).
En fråga till: på laptopen har jag Ubuntu 13.10, men det är jobbigt att släppa fram den varje gång jag behöver använda Linux. Hur som helst. Om jag ska använda fastboot för att flasha något så måste jag skriva "sudo" innan, annars får jag "no permissions". Finns det inget sätt man kan sätta så att man inte behöver skriva sudo? Testat Googla men finner ej något..
Last edited: 25 oktober 2013