Jag verkar kunna ha gnome 3 i vbox? Utan att ha gjort något speciellt. Sent from my Nexus One using Tapatalk
Nu har jag äntligen tagit steget och slängt in Ubuntu på en ny partiation, men en sak jag inte gillar är GRUB. Sent from my E15i using Tapatalk
Gillar inte att Win7 är längst ner i listan, vill ha det överst. Tråkigt att Burg har slutat utveclas, tycker Grub ser så tråkigt ut, vill ha något graphical. Fråga: Bästa Window manager, typ Gnome eller nåt med många teman? Sent from my E15i using Tapatalk
Du kan ändra ordningen i Grub. Kolla din grub.conf. Gnome, KDE eller Unity är väl de vanligaste DE/WM som finns. Sen finns alternativ som LXDE eller *box. Om man vill ha ett tilingwm så finns det en stor scen där med. Det är även rätt vanligt med en kombination av t.ex lxde/openbox där man har openbox som WM och LXDE som DM.
Att ändra i grub.conf var lite mer komplext om man kör Grub2 (som man gör om man kör fedora 16), inte helt omöjligt dock, men komplext. Äh, att Grub ser tråkigt ut är väl inte hela världen? Den är ju ändå bara uppe i max 5 sek . Fick btw igång Gnome3 genom att stänga av SElinux...
/boot/grub2/grub.cfg men så fort du uppdaterar kerneln, så kommer denna att bli "överskriven"... Så när du uppdaterar kerneln eller grub, så kommer du att få göra om dina ändringar där...
men herregud... det handlar om nån sekund där du ska välja os vid boot hur kan det vara viktigt med utseende alls då ? gnome är inte window manager det är en desktop environment. den window manager som gnome använder sig av heter metacity eller hette så med gnome 2 iaf med gnome 3 kanske det är annorlunda.
Men finns det inte något program som gör det åt dig, kommer bara ihåg att det börjar Super, men resten kommer jag inte ihåg
för grub 2 gör såhär vi /etc/default/grub kolla efter GRUB_DEFAULT=3 värdet är den position den har i listan som du vill köra.. ligger windows på rad 3 så ska du ha 3 där.. annars resp nummer då efter att du sparat.. sudo update-grub sen är det fix då bootar windows default... då spelar det väl mindre roll om den ligger först i listan eller inte?
http://www.supergrubdisk.org/ Sen är jag för lat att kolla om det oxå är övergiven kod.... mycket som överges för GPL-kodad kod eftersom ingen kan få ihop till brödfödan med den licensen..
Vad heter den där appen som gör att jag kan köra google i terminalen. Blixtsnabb. Minns inte hur att hitta den bara.