Fråga: Lite frågor

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av unaz, 19 april 2012.

1. unaz

unaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag vet att det fanns en tråd där vi skulle samla frågor men jag har gått igenom sidorna och hittar den inte längre. Så jag startar en ny å kladdar ner forumet lite extra med lite frågor.

Går det att använda vilken micro-usb laddare som helst till telefonen? Min sambo har min gamla SGS och den har samma uttag, jag har för mig att jag har läst att det inte riktigt går eller var det laddning via datorn kanske? Går det få batteri-ikonen att visa procent eller måste jag ladda ner en widget för det? Fick telefonen igår och har då bara laddat den ordentligt en natt, imorse var batteriet på 85% och stog fast där fast jag stoppade i och ur laddaren, den visade på ikonen att den laddade men verkade inte ta någon så jag startade om telefonen och då började den ladda igen och gick upp 2% på bara någon minut, är detta en känd bugg eller är det något som är trasigt?

2. Mohlsson

Mohlsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken Micro-USB laddare som helst fungerar, däremot så kan det vara så att den inte klarar utav att ladda lika bra som orginalladdaren. Även vid anslutning till datorn så ska det fungera med vilken micro-USB som helst.

Tror du behöver en widget för att få fram batteriets % längst upp i högra hörnet.

Vad gäller laddningen så låter det konstigt ifall batteriet inte skulle ta emot laddningen, låter mer som att det är din "batterilogg" som är lite knas. Alltså att den inte visar rätt, har du rootat telefonen eller något? I så fall kan det krävas att man återställer loggen.
    Annars kan det bara vara en tillfällig bugg då något låst sig. Fungerar det efter att du startat om telefonen så bör det inte vara något att oroa sig för.

3. spitzofren

spitzofren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan använda samma laddare som SGS de flesta micro USB funkar.

Jag har för mig att för att ändra batteri indikatorn måste man flasha annan ROM. Men jag kan ha fel, händer ibland.

Det finns en tråd som diskuterar batteri på just denna telefonen, det finns tips och råd samt lite diagnostik i den tråden.
    Edit: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=70833 här är tråden.