Fråga: Mapphantering

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Robeman, 27 september 2011.

1. Robeman

Robeman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte på vilken avdelning denna fråga passar in egentligen, men den här verkar vara mest allmän.
    Jag är ganska ny användare av Android, har tidigare använt Apples produkter och vant mig vid enkelheten i deras op system.
    Har nu köpt en Tablet med Android 2.3 och kämpar med att komma underfund med hur systemet fungerar och göra den så användarvänlig som möjligt.
    Något som irriterar mig kopiöst är att alla appar och widgets ligger som en egen ikon på skrivbordet, det blir ganska rörigt med 200 olika ikoner att leta bland när man ska öppna något.
    Finns det något sätt att göra skrivbordmappar liknande Windows och ios för att samla liknande program och genvägar i?
    Jag har inte hittat någon funktion för detta i Android så jag har laddat in och provat ett par olika widgets för mapphantering men ingen av dom har fungerat nå'tt vidare.

Kanske finns denna funktion som original i op systemet utan att jag känner till det, eller så kanske någon känner till en widget som verkligen fungerar?

Tacksam för hjälp!

2. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Testa Circle Launcher. Du skapar en widget, talar om vilka apps/favoriter som du vill åt, och viola!

3. Robeman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan man skapa flera olika "skrivbordsmappar" med denna widget? det ser inte ut så när man läser om den.
    Vad jag är ute efter är att organisera alla ikoner efter kategori. T.ex en mapp med spel, en mapp med lite "kontorsappar", en mapp med musik film radio appar osv för att lättare hitta allting.

4. MiniMax

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Det kan man.

Jag har 4 "mappar" på min hemskärm.

Valfritt namn, valfri färg.

Last edited: 27 september 2011
  5. Robeman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, låter bra jag ska testa.

6. MiniMax

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Ett tip: Lägg gärna ner tid på att konfigurera din första "cirkel" precis som du vill ha den. Rätt storlek på texten, rätt storlek på cirkeln, etc.

När du är nöjd gör du en säkerhetskopia av din cirkel.

Cirkel nr. 2 skapar du med standard värden, öppnar och läser in från säkerhetskopia, fixar namnet, innehållet, och sparar.

7. Robeman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha nu har jag gjort min första cirkel. Men det måste vara mig det är fel på, det här funkar inte bättre än tidigare widgets som jag provat
    Jag blir inte klok på hur man gör mapp nr 2, lyckas bara ändra den första hela tiden!
    Är nog bortskämd med iphonens enkelhet, det här verkar onödigt tillkrånglat.

8. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Kan du inte bara göra en mapp genom att långklicka på din homescreen då?

9. MiniMax

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Kommer du ihåg hur du skapade den första cirkel?

10. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

11. Robeman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har rätt!

Jag borde faktiskt använda Application folder, och jag har provat, snygga ikoner och bra funktioner.
    MEN som jag tidigare skrev det är nog i min ovana med Android systemet problemet ligger.
    Jag gjorde 3 olika mappar organiserade efter kategori precis som jag vill ha det, men jag lyckas bara få en mapp åt gången på home screen.
    I inställnings menyn finns alla tre, men bara den senaste jag går in och ändrar något i syns på home screen.
    Du kanske kan förklara hur man ska göra, det finns inte direkt något överflöd på instruktioner!

12. Robeman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag tror det, långklickade på homescreen och valde att lägga till en widget, då kom menyn upp för att göra en mapp.
    Du menar att jag ska göra om samma procedur igen? Jag är nog fast i "datortänket", trodde att man startade samma program för mapphantering en gång till. Är altså varje mapp en egen widget?

13. MiniMax

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Japp.

14. Robeman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, det förklarar ju en del!