Lite mer info. Ser ut att bli två versioner, med och utan NFC, kanske för olika marknader? Xiaomi Mi Band 4 spotted on Bluetooth SIG with NFC support
Xiaomi Mi Band 4 Certified by NCC in Taiwan, May Launch Soon - Droid Shout - Everything about Gadgets Nu börjar det närma sig. I regel är det bara någon månad eller två bort efter att produkternas radio certifierats. Det är lite synd att Google inte erbjude rnågot stöd för GPay för annat än enheter som kör Wear OS. De borde ha en "lättviktsvariant" av Wear OS för armband osv. Xiaomi har förvisso "Mi Pay", men det finns mig veterligen inte i Europa. Det kanske kommer hit i sinom tid dock.
Verkar inte vara några större skillnader mellan Miband 3 och Miband 4. Tycket först det verkade vara någon form av trådlös laddning men sedan såg jag att det var en docka igen som man sänkte ner miband 4 med pogo pins som kontaktering. Har man redan miband 3 idag verkar det inte finns några större anledningar till en uppgradering.
Nu är den släppt, stora skillnaden är att den nu har större AMOLED-skärm, alltså färgskärm. 小米手环4-小米商城 Edit: Och nu ser jag att Swedroid fått upp en nyhet också Xiaomi lanserar aktivitetsarmbandet Mi Band 4 med färgskärm och NFC - Swedroid
Miband 4 verkar har mycket gemensamt med det redan släppta Xiaomi Hey Plus som funnits ute ett tag. Skulle tro att skärmen är den samma etc. Xiaomi Hey Plus Smart Bracelet 0.95 Inch AMOLED Color Screen Built-in Multifunction Heart Rate Monitor 5ATM Water Resistant 18 Days Standby - Black Fick ett mail från Geekbuying nyligen där man kunde klicka hem Hey Plus for $32 dollar.
Någon som vet om AUTOMATIC aktivitetstracking verkligen är automatisk, eller man måste som på Band 3 starta aktivitet manuellt?
Nu har Inet lagt upp den på hemsidan och får in den preliminärt 12/7 för 499 kr.: Xiaomi Mi Band 4 Svart
Lade in en beställning nu och förhoppningsvis kommer den nästa vecka! Om jag inte misstar mig så är det tydligen 6 axis accelerator istället för 3 som i 3:an som gör att den kan känna av i flera led och därmed kanske vara mer "accurat" vad gäller tracking i steg? Här får någon rätta mig ifall jag har fel
Är det någon som vet vad skillnaderna mellan internationell version och ej internationell version är? Det skiljer ju lite i pris. Internationella: https://m.gearbest.com/smart-wristband/pp_009874101197.html?wid=1349303 Den billigare: https://m.gearbest.com/smart-wristband/pp_3009886055555102.html?wid=2000001
Absolut! Rent hårdvarumässigt så är det ingen skillnad. Den kinesiska har Alipay (NFC) och den globala har inte det. Sedan vad gäller språket så verkar den kinesiska versionen enbart hoppa över till kinesiska förutsatt att du inte har engelska på telefonen. Det är lite störigt än så länge, försöker hitta en WA för detta. Annars måste man springa runt med engelska i luren
Går att ändra till engelska med Mi Band Master appen, iaf till 90%. Även fast man kör svenska på telefonen.