Minnesanvändningen?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av nixz, 17 februari 2010.

1. nixz

nixz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har noterat via Advanced taskkiller att mängden ledigt minne minskar ju längre tid mobilen är igång...

Direkt efter uppstart, om man avslutar alla program man inte vill ha igång, så brukar jag ha straxt över hundra mb ledigt.... men efter några dagar av öppnande och stängande av program så är mängden ledigt minne nere på typ 50-60mb bara med samma antal program igång....

Finns det nåt program som rensar upp outnyttjat allokerat minne? Kunde inte hitta nåt vettigt när jag sökte i market häromdan.

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

den gör väll som alla andra vettiga operativsystem (läs inte windows) och använder minnet till det är slut. Sedan börjar den ta från de program som inte används längre .

Det är absolut ingen fel att använda allt minne man har tillgång till. Känns ju bara dumt och låta det ligga fritt oanvänt.

3. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Det som däremot känns dumt är att man inte får mer än hälften av RAM-minnet att leka med om man inte rootar..
    Sitter själv med en 20-25MB ledigt numera och det är ingen höjdare. Märkt stor skillnad när man laddar galleri osv. när telefonen har ont om minne. Får verkligen hoppas de lösgör de där sista megabyten snart.. Själv har man en trasig LED-flash så kan inte roota heller om man nu inte vill sitta med en trasig mobil..