Hej! Har sökt och hittar ingen som verkar ha problem med MMS. Men jag upplever att jag inte kan ha vanliga data + mms samtidigt. Min HTC magic fattar inte att den skall skicka MMS / ta emot även om vanlig datatrafik / surfning funkar. Jag har fått alla inställningar rätt men vetifaen, det funkar om jag ändrar min APN till endast MMS inställningar, men så fort jag kombinerar så fuckar den upp. Någon som upplevt samma? Har varit samma skit på flera olika romar om det nu gör någon skillnad. Verizon är min operatör och det är dom vanliga spinbox inställningarna.
Tja .. hm okej, testar nu utan resultat. Har du lust å skriva ner dina olika APN's + inställningar ? Kanske kan hjälpa mig på vägen om jag missat något.
Jaha då har jag löst det APN type: default på DATA inställningar APN type: MMS på mms inställningar perfekt, fick hjälp här : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=537829
När ni ändå är inne på MMS-frågorna så kommer här en till.. När jag tar en bild och ska skicka den som mms, så ändrar den storlek på bilden automatiskt.. Finns det något inställning där man själv kan välja storleken den ska ändra till ? Som det är nu så tycker jag att dom blir rätt små.. Tacksam för svaaar
Tror det blir ett standardformat som är specat för MMS. så det blir lika för alla telefoner skulle jag tro. Nånting som jag tvekar på att det går att ändra, då mms är begränsad till en viss storlek.
Troligtvis är det så ja.. men att dra ner bilden till 8-20kb är ändå rätt mycket i underkant då dom flesta telefoner idag klarar bilder upp till 1024x768. Så det minsta man kunde begära va ju iaf 640x480. Kass som fan när man tänker efter... Det drog ner betyget några snäpp då jag använder MMS en hel del i jobbet..
På min förra telefon hände det (men extremt sällan) att MMS studsade eftersom de var nån halv-kb över gränsen för hur stora MMS fick vara (filstorlek vs upplösning har ju tyvärr ingen exakt relation), vilket såklart var tokirriterande. Dessutom var det olika beroende på vilken operatör jag skickade till, har för mig att Telia hade lägst gräns. Men vill du skicka bilder i vettig upplösnings; skicka dem som mail! MMS är inte till för att skicka högupplösta bilder, det är anpassat för telefoner. (MMS är dessutom mail i botten om man nu ska vara petig)
Det har du så rätt i.. men dom lite mer viktiga MMS jag skickar går till folk som är på resande fot som behöver en bild snabbt.. Det handlar inte om att få högupplösta bilder, utan snarare bara en bild där man kanske kan zooma in en detalj lite mer än vad man normalt kan på en bild som ligger på 320x240. Hänger du me ? Fast jag håller med dig, Mail är det absolut smidigaste, men har man fria MMS så nyttjar man nog hellre det så långt det går
Upptäckte idag att man inte kan dra hem eller skicka mms om man har Wi-Fi igång.. Det där va riktigt kass alltså.. Men jag hoppas verkligen att det inte ska vara så ?!??! Hittar bara mer och mer småskit med telefonen som stör mig