Mobiloperatörer avtal

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av bras_7, 20 oktober 2019.

1. bras_7

bras_7 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus WiFi+LTE Editi
    Vet inte om min fundering är relevant eller helt tokig eller den har tagits upp tidigare i forumet

Hade det inte gått att någon duktig här på forumet hade förhandlat med någon operatör och försökt att få till ett bra avtal för Swedroid medlemmar problemet kan ju vara att det finns många olika behov gällande till exempel surf hemma och i utlandet . Naturligtvis får man ju kolla intresset först Tele 2 går ju i spåret av hur Telenor gjorde för många år sen med de kunder som hade ett gammalt obegränsat abonnemang då skiftade jag själv till Tele 2

2. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Ser det som svårt att få till något eget typ av abb.
    Det som skulle vara möjligt är ju i så fall någon form av procent. Men hur ska det gå till?
    Ganska meckigt att hitta ett system där man ska "bevisa" sitt medlemsskap.
    Då är det kvar att använda den gamla hederliga rabattkoden, men så fort den kommer någon annan tillhanda så är det helt plötsligt bara en vanlig rabattkod.

Kristy och bernard gillar detta.
  3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är nog tyvärr rätt så svårt att få till något sådant. Behovet lär ju inte finnas heller riktigt eftersom det redan finns väldigt många olika alternativ på den svenska marknaden, med många olika alternativ där det i de flesta fall som passar varje persons unika behov.

Det finns inte speciellt många rabatter som baseras på ett medlemsskap utöver student- och seniorrabatter då det är svårt att kontrollera att de inte sprids till andra personer.

Vill man ha ett billigt abonnemang finns lågprisoperatörerna och de har oftast erbjudanden när man blir kund.

Kristy gillar detta.