modulfråga

Diskussion i 'Xperia X8' startad av mantis79, 16 juli 2011.

1. mantis79

mantis79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

alltså cirkulerar olika moduler hit o dit men hur gör man egentligen vad jag än försöker med följa guiden som står vad man ska skriva i terminalen så står det bara hittar inte modulen eller den finns inte vad gör jag för fel?

2. goonsquadx8

goonsquadx8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Först o främst så varenda modul skall placeras i "/system/lib/modules" :)

Sedan i "/system/etc" så finns det en "hw_config.sh" fil som med fördel kan kopiera till rooten av ditt SD kort för att öppna upp i datorn i t.ex word eller openoffice för att skriva enklare :)

t.ex så vi säger du vill ha överklockningsmodulen för o kunna använda dig utav set_cpu appen då skall du först flytta modulen x8oc.ko till "/system/lib/modules" (utan citat tecken ofc.). Sedan skall du öppna upp hw_config.sh och lägga till följande absolut längst ned i filen OM det inte redan finns inlagt

#x8 overclock
    insmod /system/lib/modules/x8oc.ko

efter du lagt till detta så spara och skriv över befintlig fil som finns i "/system/etc" (utan citat tecken.). Starta sedan om telefonen och wips du har nu överklockningsmöjlighet.

För o va helt säker så gå in i Set_CPU appen o kolla om du kan höja över 600mhz.

för att komma in i system mappen så bör du använda dig utav ROOT EXPLORER då den är simplast o bäst enligt mig men smaken e som baken :)

Lycka till :)

PS

Har aldrig använt terminal, alltid gjort de för hand o skrivit in rubbet själv, litar inte på terminal j*veln ;)

DS

Last edited: 16 juli 2011
  3. TivoliBG

TivoliBG Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Funkar bra :)